Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus Evora 414E Hybrid: Lotus to zkouší s tříválcem

David Bureš
Diskuze (0)
Evoru 414E Lotus poprvé představil před dvěma lety v Ženevě.

Lotus i nadále pokračuje v myšlence modelu poháněného elektřinou, na Festivalu rychlosti v anglickém Goodwoodu se tak opět ukázala Evora 414E Hybrid.

Tato Evora používá stejné řešení pohonu jako Opel Ampera či Fisker Karma. Evora 414E je poháněna dvěma elektromotory, jejichž síla je posílána na zadní kola prostřednictvím převodovky Xtrac. Jakmile jsou baterie vybity, začne jako generátor elektrické energie pracovat tříválcový agregát, který může spalovat benzin nebo alternativní paliva jako metanol či etanol. Pokud je třeba, je energie čerpána z baterií i generátoru.

Kombinovaný výkon této soustavy je 304 kW (414 k), točivý moment má dosahovat až hodnoty 1.000 Nm. „Zrychlení je téměř nepopsatelný pocit, nárůst točivého momentu je jako mořská vlna,“ prohlašuje Simon Corbett, vedoucí inženýr Lotus Engineering zaměřující se na testování dynamiky auta a vývoj.

Automobil i díky této síle zrychlí z 0-100 km/h za zhruba čtyři sekundy a jede maximální rychlostí 209 km/h.

Lotus tvrdí, že čistě na elektřinu tato Evora ujede 48 kilometrů. Cílem automobilky je, aby vůz dle normy NEDC (New European Driving Cycle) vypouštěl pouze 55 gramů CO2 na kilometr jízdy.

Od konvenční Evory se koncept 414E Hybrid liší také mírně upraveným designem. Na karoserii i v interiéru se objevuje odstín mědi, doplněný prosklenou střechou a grafikou inspirovanou elektrickými obvody.

David Bureš
Diskuze (0)