Lotus Evora GTE Road Car Concept: Závodní stroj pro běžný provoz
Světová premiéru studie Lotus Evora GTE Road Car Concept se odehrává tento týden na tradiční přehlídce automobilové elegance v kalifornském Pebble Beach.
Za základ konceptu posloužila závodní Evora GTE. Tato verze je nejvýkonnější ze současné čtveřice závodních derivátů civilní Evory a je připravena pro třídu GT2 a mezinárodní vytrvalostní závody. K pohonu závodní Evory GTE o hmotnosti 1245 kg slouží vidlicový šestiválec Toyota Cosworth o objemu 4,0 litru s výkonem 345 kW (470 k).
V Monterey Jet Center představený koncept Evora GTE Road Car Concept je přímo odvozen od tohoto závodního vozu a má před zadní nápravou uložen stejný šestiválec, ale s výkonem sníženým na 309 kW (420 k). Prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky AMT jsou poháněna zadní kola. Koncept stojí na lehkých kovaných kolech s centrální maticí obutých do pneumatik Pirelli P-Zero Corsa.
Od současných sériových verzí Evory se koncept neliší pouze technikou, ale i upraveným designem karoserie. Zcela nově jsou navrženy agresivně tvarované nárazníky a prahy. Novinkou jsou i výdechy blatnících a nepřehlédnutelný zadní spoiler. Na své závodnické kořeny odkazuje koncept trojicí podélných pruhů na kapotě i střechou z uhlíkových vláken.
Kromě Evory GTE Road Car Concept přivezl Lotus na Pebble Beach Concours d’Elegance i Exige Matte Black Final Edition. Tento limitovaný model vznikne v sérii pouhých 25 kusů a jak napovídá jeho jméno jedná se o poslední rozloučení aktuálního Exige se severoamerickým trhem.
Tento model v matně černém laku s černou Alcantarou čalouněnými sedadly nabídne ze svého kompresorem přeplňovaného čtyřválce Toyota o objemu 1,8 litru výkon 191 kW (260 k) a točivý moment 236 Nm. Cena je stanovena na 69.900 amerických dolarů (zhruba 1.200.000,- Kč).