Luxusní značky v roce 2014: Audi, BMW i Mercedes hlásí rekordní prodeje
Automobilka Audi, BMW a Mercedes-Benz takřka každý měsíc hlásí, jak si prodejně vedou ve srovnání s konkurencí. V jediný den se celé trio vytasilo i s prodejními výsledky za rok 2014. Všichni hlásí rekordní prodeje, nejvíce aut i loni prodalo BMW.
Prodeje mnichovské značky se na konci roku 2014 zastavily na čísle 1.811.719 aut, což je ve srovnání s předchozím rokem o 9,5 procent více. Přestože se nejedná o malý nárůst, ve srovnání s německou konkurencí je na tom v této statistice BMW nejhůře.
Druhou příčku jako v předchozích letech obsadilo Audi. Jeho 1.741.100 loni prodaných aut je meziroční nárůst o 10,5 procenta. Automobilka díky tomu splnila svůj plán prodat v roce 2014 přes 1,7 milionu aut.
Mercedes-Benz sice hlásí meziroční nárůst prodejů o 12,9 %, stále to ale stačilo až na bronzové umístění. Loňské prodeje stuttgartského výrobce čítají 1.650.010 aut.
Audi i Mercedes hlásí úspěchy především na poli kompaktních aut. Prodeje Audi A3 loni meziročně vzrostly o 53,2 %, i díky tomu, že rok 2014 byl první kompletní rok pro úspěšné A3 sedan. Mercedes pak oznámil, že v roce 2014 prodal 463.152 kompaktních aut (třídy A, B, CLA a GLA), což je meziroční nárůst o 24,7 %. Automobilka těžila z loňského rozšíření nabídky o SUV GLA. BMW je v této kategorii spíše pozadu, přiznalo však, že jeho nové MPV 2 Active Tourer má na svém kontě za první tři měsíce v prodeji 13.091 prodaných kusů.
Ostrý boj luxusních výrobců bude nadále pokračovat i v letošním roce, ostatně každý člen německé luxusní trojice chce v následujících letech prodávat přes dva miliony vozů ročně. Audi se letos bude snažit zákazníky zaujmout druhou generací SUV Q7 a především novou A4. Mercedes přiveze stylové kombi CLA Shooting Brake nebo GLE Coupé, alias konkurenta pro BMW X6. V Mnichově zase pracují na nové řadě 7 nebo modernizované řadě 3.