Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 3 plug-in hybrid ukazuje modernizovanou podobu trojky

David Bureš
Diskuze (6)
Mnichovský výrobce počítá s plug-in hybridy napříč svojí modelovou nabídkou. Takové verze se dočkají i vozy Mini.

BMW hodlá rozšířit nabídku řady 3 o plug-in hybridní model. Tuto verzi zatím prezentuje pomocí prototypu tohoto automobilu. Novinka se začne prodávat v druhé polovině roku 2015 po uvedení modernizované řady 3. Představený prototyp rovněž ukazuje vzhled chystané faceliftované trojky.

Plug-in hybridní trojka je poháněna přeplňovaným benzinovým dvoulitrem kombinovaným s elektromotorem. Tato spolupráce znamená kombinovaný výkon 180 kW a kombinovaný točivý moment 400 N.m. Spalovací čtyřválec nabízí 132 kW a 320 N.m, elektromotor disponuje 70 kW a 249 N.m.

Poháněná jsou zadní kola, a to prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky. Elektrický motor nového prototypu vychází z techniky v modelech i3 a i8.

Pouze na elektřinu automobil při maximální rychlosti 120 km/h dokáže ujet až 35 kilometrů. V kombinovaném cyklu podle evropské normy si pak plug-in hybridní trojka řekne jen o zhruba dva litry benzinu na 100 kilometrů.

Prototyp je vybaven funkcí Driving Experience Control, která umožňuje změnit nastavení různých systémů auta, jako je zavěšení nebo převodovka. Sport nabízí maximální výkon obou motorů, díky čemuž vůz okamžitě reaguje na povel řidiče k akceleraci. Mód Comfort má kombinovat pohodlí a úspornost, Eco Pro pak myslí na co nejnižší spotřebu paliva.

Vedle toho je tu ještě tlačítko měnící režim hybridního pohonu. Mód Max eDrive znamená jízdu pouze na elektřinu. Save Battery znamená udržování stavu nabití baterie, v případě nízkého nabití umí tento režim baterii dobít.

BMW nabízí hybridní pohon ve střední třídě už nyní, a to v podobě modelu ActiveHybrid 3. Tento vůz je ale mild-hybridem. Pod jeho kapotou pracuje třílitrový šestiválec, který v kombinaci s elektromotorem nabízí 250 kW a 450 N.m. Příchod plug-in hybridní řady 3 zřejmě bude znamenat konec tohoto auta.

David Bureš
Diskuze (6)
30. 11. 2014 15:46
Re: K úplnej spokojnosti mi chýbajú už len 2 drobnosti...
Na to zapojování by měl dostat hodinu volna denně navíc, ne? >:D
30. 11. 2014 12:36
Re: K úplnej spokojnosti mi chýbajú už len 2 drobnosti...
Většina firem nebude mít ani parkoviště pro zaměstnance. Hlavně ať je to indukční nabíjení, protože by mu mohly ruce upadnout, kdyby musel vytáhnout kabel a zapojit ho. >:-[]
30. 11. 2014 07:27
Re: K úplnej spokojnosti mi chýbajú už len 2 drobnosti...
Jasně - JÁ chci jezdit autem do práce, tak ať mi to zaměstnavatel zaplatí... >:D
29. 11. 2014 13:35
Re: spotřeba 2 druhů paliv
Je to mediální masáž, pololež a podvod na zákazníky. Korektní spotřebu nelze v dnešní době už očekávat prakticky od nikoho.

Máš pravdu, ale jednodušší než nějaký koeficient je uvedení zcela reálných a hlavně pravdivých spotřeb na konkrétní druh pohonu a podmínky.

Např. na benzín (naftu) - 90, 130, město ........... x l/100km a na elektřinu - mimo město, město, event. + jízda s topením či klimou ...... x kWh/100km.
Avatar - baca42
29. 11. 2014 11:17
spotřeba 2 druhů paliv
Tento Bavorák má spotřebu 2 litry benzínu + elektřinu. To už před 30-ti lety měla lepší spotřebu Škoda 120 předělaná na LPG, ta žrala asi 0,5 litru benzínu + LPG. Mě vadí, že když auto spaluje dva druhy paliv, tak počítaj spotřebu pouze jednoho paliva, proč alespoň neudělaj nějakej koeficient přepočtu elektřiny na benzín.

Jinak moje auto je ještě úspornější než tyhle dva příklady co jsem zde uvedl. Má spotřebu přesně 0,0 litru benzínu + nějakou tu naftu. ;-)