BMW 3 plug-in hybrid ukazuje modernizovanou podobu trojky
BMW hodlá rozšířit nabídku řady 3 o plug-in hybridní model. Tuto verzi zatím prezentuje pomocí prototypu tohoto automobilu. Novinka se začne prodávat v druhé polovině roku 2015 po uvedení modernizované řady 3. Představený prototyp rovněž ukazuje vzhled chystané faceliftované trojky.
Plug-in hybridní trojka je poháněna přeplňovaným benzinovým dvoulitrem kombinovaným s elektromotorem. Tato spolupráce znamená kombinovaný výkon 180 kW a kombinovaný točivý moment 400 N.m. Spalovací čtyřválec nabízí 132 kW a 320 N.m, elektromotor disponuje 70 kW a 249 N.m.
Poháněná jsou zadní kola, a to prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky. Elektrický motor nového prototypu vychází z techniky v modelech i3 a i8.
Pouze na elektřinu automobil při maximální rychlosti 120 km/h dokáže ujet až 35 kilometrů. V kombinovaném cyklu podle evropské normy si pak plug-in hybridní trojka řekne jen o zhruba dva litry benzinu na 100 kilometrů.
Prototyp je vybaven funkcí Driving Experience Control, která umožňuje změnit nastavení různých systémů auta, jako je zavěšení nebo převodovka. Sport nabízí maximální výkon obou motorů, díky čemuž vůz okamžitě reaguje na povel řidiče k akceleraci. Mód Comfort má kombinovat pohodlí a úspornost, Eco Pro pak myslí na co nejnižší spotřebu paliva.
Vedle toho je tu ještě tlačítko měnící režim hybridního pohonu. Mód Max eDrive znamená jízdu pouze na elektřinu. Save Battery znamená udržování stavu nabití baterie, v případě nízkého nabití umí tento režim baterii dobít.
BMW nabízí hybridní pohon ve střední třídě už nyní, a to v podobě modelu ActiveHybrid 3. Tento vůz je ale mild-hybridem. Pod jeho kapotou pracuje třílitrový šestiválec, který v kombinaci s elektromotorem nabízí 250 kW a 450 N.m. Příchod plug-in hybridní řady 3 zřejmě bude znamenat konec tohoto auta.