Magpul Ronin: Stylová evoluce Buellu 1125R
Magpul Ronin se jako koncept světu poprvé představil již začátkem roku 2010, což bylo jen pár měsíců po ukončení produkce značky Buell, jejíž model 1125R je pro tento jedinečný stroj výchozím bodem.
Již jako koncept zaujal tento motocykl zajímavým řešením předního odpružení, kdy klasické tlumiče nahradil systém tlumičů na táhlech. Další zajímavostí je chladič s integrovaným světlem, který je umístěn místo předního světlometu. Tato dvě zajímavá technická řešení mají zvýšit ovladatelnost a maximalizovat chladící účinek.
V době vzniku prvního konceptu se jeho stavitelé rozhodli oživit japonskou legendu o 47 roninech, kteří se po ztrátě svého pána dali dohromady a společně pomstili pánovu smrt. Pro tuto akci získali přímo od prodejců značky Buell potřebný počet 47 motocyklů Buell 1125R, ale následně skončil celý projekt u ledu.
Oživit se jej povedlo v roce 2012 a začalo se pracovat na finální podobě pro tuto malosériovou produkci. Konečný design byl hotov v následujícím roce a rok 2014 představoval spuštění výrobu motorek pro zákazníky.
Magpul Ronin podle všech plánů vznikl v počtu 47 motorek rozdělených do sedmi sérií, které spojuje finální barevné provedení. Série postupují od čísla 47 k jedničce a dvanáct strojů první série spojuje označení Silver & Black Classic. V druhé sérii je deset černých strojů s označením Black, následuje osm bílých strojů série White, zatímco ve čtvrté sérii Vintage Race odkazuje šestice motorek na barvy slavných závodních týmů. Série pět s označením Crye Camouflage obsahuje čtyři kamuflované stroje a v sérii RAW jsou jen dvě motorky.
Poslední je série Special, která je nejen podle svého označení nejvýjimečnější. Zahrnuje totiž celkem pět motorek, z nichž stroje od pětky do dvojky nabízí velmi výjimečnou a výraznou povrchovou úpravu.
Pod šedým číslem pět je podepsán umělec Jason Thielke, zatímco čtyřku a trojku graficky upravil Scot Lefavor ve stylu street art a dvojka nese tradiční japonské malby, které má na svědomí Samuel Lee Turner. Motocykl číslo jedna pak svou jednoduchou kombinací barev a startovním číslem 747 na přídi i bocích působí vedle nich poměrně konzervativně.
Každý ze série 47 motocyklů nese jméno jednoho japonského ronina a podle oficiálních stránek (www.the47.com) je stále ještě několik z nich bez pána.