Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mahindra a Renault usilují o koupi automobilky Ssangyong

SsangYong
SsangYong
SsangYong
SsangYong
14 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Bitvu o to, kdo koupí jihokorejskou automobilku Ssangyong, svedou kromě jiných uchazečů také dvě automobilky: indická Mahindra & Mahindra a francouzský Renault.

Jihokorejský výrobce terénních vozů a SUV Ssangyong je v konkurzním řízení již od počátku roku 2009 a jeho dosavadní vlastník, čínský SAIC, nejevil o jeho budoucnost valný zájem. Nyní se začíná blýskat na lepší časy, v souboji o ovládnutí automobilky se utkají indická společnost Mahindra & Mahindra s aliancí Renault-Nissan a dalšími zájemci.

Pikantní na celé záležitosti je ten fakt, že Mahindra do roku 2008 s Renaultem spolupracovala, a to na výrobě Loganů pro indický trh. Poté ovšem z joint-venture vystoupila. Francouzsko-japonská aliance by mohla Ssangyong přiřadit ke své divizi Samsung Motors a snížit tak dominantní podíl koncernu Hyundai-Kia na jihokorejském trhu, který v současnosti dosahuje 80 procent.

Mahindra se se svými terénními vozy chystá do USA a know-how Ssangyongu by jí přišlo vhod, obzvláště proto, že jsou postaveny s pomocí německého Daimleru. Navíc na rozdíl od úhlavního konkurenta Tata Motors jí chybí zahraniční akvizice. Nedávno sice získala majoritu ve firmě Reva, indickém výrobci elektromobilů, ale její další aktivity míří do zahraničí.

Dalšími uchazeči o Ssangyong jsou například Ruia Group z Kalkaty, současný vlastník firmy Dunlop India, dále jihokorejský výrobce hliníku SM Group, z této země pochází rovněž soukromý fond Seoul Investment a také Daewoo Bus Corporation. Rovněž obě posledně jmenované společnosti mají o koupi zájem.

Nabídky se v tuto chvíli pohybují mezi 300-500 miliony dolarů (zhruba 6,3-10,5 miliardami korun), tržní hodnota Ssangyongu představuje částku 370 milionů USD (asi 7,8 mld. Kč). Sedmička domácích i zahraničních zájemců se může předhánět do 20. Července 2010. O osudu Ssangyongu se rozhodne v srpnu letošního roku, kdy bude vybrán vítěz. Ten získá minimálně padesátiprocentní podíl.

Terénní automobily Ssangyong se stále prodávají. Jejich celosvětový odbyt by měl letos dosáhnout hranice 85.000 vozů, zatímco loni našlo své majitele pouhých 40 tisíc aut! V roce 2013 by jich mělo být už 183.000. K těmto číslům by mělo napomoci i několikrát avizované SUV s označením C200, jehož produkce se s největší pravděpodobností konečně rozběhne letos v létě.

Vstoupit do diskuze (2)