Mahindra Roxor oživuje styl klasických modelů CJ značky Jeep
Mahindra v první polovině padesátých let dvacátého století nejprve montovala Jeep CJ-3 z dílů dodaných tehdejší severoamerickou automobilkou Willys-Overland do Indie. Následně se rozběhla licenční výroba a ní pak navazoval vývoj vlastních odvozených modelů.
Linie terénních automobilů, stojících na základech slavného armádního vozidla Willys MB, se přes CJ-3 rozvíjela na severoamerické a indické půdě vlastními cestami.
V prvním případě došlo na postupný vývoj řady CJ a její přerod ve Wrangler, který se v loňském roce dočkal nové generace. Ve druhém případě byla evoluce pomalejší a až do letošního roku byl jejím nejnovějším zástupcem model Mahindra Thar, který se představil v roce 2010 a dodnes je věrný vzhledu řady CJ.
Mahindra Roxor na model Thar přímo navazuje a největší vizuální odlišností je zde maska chladiče, která si nemohla ponechat sedm svislých štěrbin. Toto řešení je totiž poznávacím znamením vozidel značky Jeep a Mahindra je může využívat na indickém trhu, ale ne na severoamerickém trhu, pro který je její novinka, jejíž výroba probíhá v Michifanu přímo určena.
Pod známými a populárními tvary modelu Roxor se ukrývá tradiční žebřinový rám, který je usazen na tuhých nápravách, odpružených listovými pružinami. V přídi novinky je usazen přeplňovaný vznětový čtyřválec m2DiCR o objemu 2,5 litru, disponující nejvyšším výkonem 46 kW (62 k) při 3200 min-1 a točivým momentem 195 N.m dostupným od 1400 do 2200 min-1.
S motorem spolupracují pětistupňová manuální a dvoustupňová redukční převodovka, jejichž prostřednictvím mohou být poháněna všechna čtyři kola.
Mahindra Roxor s rozvorem náprav 2438 mm má celkovou délku 3760 mm, šířku 1575 mm a výšku 1905 mm. Vozidlo o hmotnosti 1377 kg má světlou výšku 229 mm. Podle materiálů výrobce je jeho maximální rychlost je omezena na 72 km/h a může táhnout přívěs o hmotnosti až 1580 kg.
Na severoamerický trh je Roxor uváděn za ceny od 15.499 amerických dolarů (zhruba 325.000 Kč). Jistou pihou na kráse je ovšem skutečnost, že novinka značky Roxor není schválena pro běžný silniční provoz a ve Spojených státech amerických je zařazena do stejné kategorie jako pracovní čtyřkolky se sedadly vedle sebe.