Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mahindra XUV500: Evropa se dočká na jaře, ceny od 575.000,- Kč

Aleš Jungmann
Diskuze (21)
Mahindra přichází se svým novým sedmimístným SUV. Model XUV500 by se měl stát opravdu globálním modelem a opomenuta nezůstane ani Evropa.

Mahindra XUV500 je poměrně extravagantní, takže si ji s žádným jiným vozem této kategorie nelze splést. Nejvýraznějším stylistickým prvkem jsou mohutné lemy blatníků, na které navazují o něco výše podobně tvarované prolisy. Obzvlášť zadní boční, který zasahuje až do oken, působí velmi originálně. V předním pak najdeme boční blikače, další jsou v zrcátkách. Maska je řádně členitá, koncová světla mají též atypický tvar, stejně jako kliky dveří.

Jediný motor v nabídce, turbodiesel 2,2 l, dává 103 kW (140 k) a je spojen se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Zákazník může SUV zakoupit s pohonem jedné nebo obou náprav, k dispozici jsou v Evropě dva stupně výbavy.

Základní verze W6 nabídne například ABS, EBD, ESP, TCS, čtyři airbagy, posilovač řízení, multifunkční volant, automatickou klimatizaci, diody pro denní svícení, elektrická okna a zrcátka, centrální zamykání, dešťový senzor, parkovací čidla v obou náraznících, rádio s přehrávačem CD, MP3, USB zdířkou a AUX vstupem nebo kontrolu tlaku v pneumatikách.

Vrcholné provedení W8 přidává kožené čalounění, hlavové airbagy, navigaci a na cestu posádce svítí xenonové výbojky. XUV500 v této variantě jezdí na sedmnáctipalcových litých kolech a poháněna jsou všechna čtyři kola. Obě verze jsou standardně sedmimístné. Ceny platné pro italský trh začínají na 22.900,- Eurech za verzi W6 (přepočtu na cca. 575.000 Kč), W8 stojí 24.900,- Eur (tedy 626 tisíc Kč). Zda bude XUV500 oficiálně v prodeji i na českém trhu, nebo budete muset například na Slovensko, zatím nevíme.

Aleš Jungmann
Diskuze (21)
8. 12. 2011 06:43
Re: Zamyšlení
Vzhled bych asi skousnul, pokud bych byl na SUV (nejsem).
Co ale neberu, že chtějí skoro stejné prachy jako zavedené značky, když o jejich spolehlivosti nevíme zhola nic a renomé indické značky asi taky nebude u nás zrovna vysoké. Vemte si, jak dlouho třeba Korejci museli dělat jakés takés vozíky a pořád to zlepšovat, než se začali cenově blížit místní produkci a hlavně než je někdo začal brát trochu vážně.
Za tyhle prachy toho tady moc neprodají, aspoň v nejbližších 10 letech určitě ne.
8. 12. 2011 06:37
Re: Evropa se dočká?
Captivu a Santa Fé - co se ceny týká - lze pořídit v Německu kolem 20 K Eur. Aspoň tak to píšou na mobile.de. To vychází cca na náš půlmeloun. A myslím si, že u nás o moc dražší než v DE nebudou. I když kdo ví...
Avatar - WinDiesel
6. 12. 2011 21:44
Re: v pohode auto
Jasně, motor je v poho. :yes:
6. 12. 2011 19:10
Zamyšlení
Chápu, že každý má jiný vkus, a zatímco mě se třeba vůbec nelíbí extravagantní Citroen C6, kamarád je z něj naopak úplně vedle. Ale zajímalo by mě, zda se tu najde někdo, komu by se líbilo toto...
6. 12. 2011 18:05
Pejsek a kočička
by měli radost - vezmeme něco jako čumák od Sorenta - bouchneme tam prdelku ze Suzuki GV, vnitřek nějak zbastlíme a motory si půjšíme od SS. No zamícháme a prodáme evropanům za cenu kvalitnějších SUV.... Kdo si tohle koupí za plnou cenu, tak je hodně velký fanda do raritních kousků nebo je po něm sháňka někde úplně jinde. Pokud - tak z nouze ctnost za 400tisíc nový kus.....