Dakar 2021
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Majitelé Porsche byli připraveni dát Wiedekingovi za odchod 140 milionů eur

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 25. 7. 2009 • 21:29
7
Majitelé automobilky Porsche byli připraveni dát řediteli Wendelinovi Wiedekingovi až 140 milionů eur (asi 3,6 miliardy Kč), pokud odejde z funkce.

Wiedeking nakonec při odchodu dostal 50 milionů eur. Kdyby chtěl, mohl ale žádat mnohem víc, zřejmě až 260 milionů eur, protože jeho pracovní poměr měl trvat až do roku 2012. Uvedla to dnes agentura Reuters.

Automobilku Porsche vlastní členové rodiny Porsche a Piëchů. Pokud by si Wiedeking odnesl 140 milionů eur, bylo by to zdaleka nejvyšší odstupné v podnikové historii Německa.

"Wiedeking tuto částku nepožadoval. Byla to nabídka, kterou ty rodiny předložily, zástupci odborů v dozorčí radě by to ale neschválili," řekl agentuře Reuters Wiedekingův právní zástupce Jobst-Hubertus Bauer z advokátní kanceláře Gleiss Lutz. Částku nicméně schválil předseda dozorčí rady Wolfgang Porsche a člen řídícího výboru Hans-Michel Piëch, dodal Bauer.

Mluvčí vlivné odborové organizace IG Metall potvrdil, že zástupci odborářů návrh vyplatit Wiedekingovi odstupné 140 milionů eur odmítli. Odboráři mají v dozorčí radě Porsche polovinu křesel.

Pokud by se Wiedeking s majiteli nedohodl a trval na všech podmínkách, které má ve smlouvě, mohl podle Bauera za odchod z čela firmy požadovat 170 milionů až 260 milionů eur (4,3 miliardy až 6,6 miliardy Kč). Přesná částka by se odvíjela od toho, jak by si automobilka vedla v tomto fiskálním roce. Ten končí 31. července.

Přestože Wiedeking odchází se zlatým padákem "pouze" 50 milionů eur, polovinu z této částky slíbil dát na dobročinné účely. Šéf konzervativního křídla sociálnědemokratické strany SPD Johannes Kahrs ale i částku 50 milionů eur označil za perverzní. Podobně finanční expert konkurenční frakce v křesťanskodemokratickém uskupení CDU/CSU řekl, že výše odstupného pro Wiedekinga je špatným signálem.

Wiedeking zablokoval pokusy spojit Porsche s největší evropskou automobilkou Volkswagen. Wiedekingův odchod tudíž připraví cestu pro integraci Porsche do skupiny Volkswagen, což ukončí měsíce trvající boj mezi oběma podniky.

Wendelin Wiedeking pracoval u Porsche od roku 1983, od roku 1991 stojí v jeho čele. Ačkoli by se mohlo zdát, že nyní odchází z nejvyššího místa ve firmě s ostudou (po nevydařeném převzetí Volkswagenu), celé je to trochu jinak. Wiedeking vzkřísil v 90. letech automobilku vyrábějící jen několik desítek tisíc aut ročně a proměnil ji v prosperující podnik s jasnou perspektivou. Další expanze, započatá v minulých letech, se proměnila v mocenský boj dvou rodinných klanů, které vlastní automobilku ale mají vliv nebo zájmy i ve Volkswagenu. Vyplacení nejvyššího managementu Porsche se tak pro vlastníky Porsche stalo tou nejméně bolestivou cestou z patové situace.

Témata
Avatar - Hammunasakra
26. 7. 2009 13:59
Re: Milý Kaufi!
SLR bylo "de facto" JEN McLaren(em) DŮKLADNĚ předělané SL (resp. vůz postavený na jeho základě) - tedy nemýlím-li se.
Já mluvila PRÁVĚ o "srovnání" již SLSsssss a stávajícího SL 65 AMG Black Series - nižší těžiště, celkově "lepší" konstrukce, tužší karoserie, nižší hmotnost = i "papírově" SLABŠí SLS je na okruhu "lepším/rychlejším" vozem než ... samozřejmě na dlouhé rovince by model SL 65 (logicky) "vyhrál" - ale jinak je/bude (zdá se) SLS "lepším" AUTEM... :yes: :-)
PS: Již jsem na to párkrát v diskuzích UPOZORŇOVALA (a "infalaci" VÝKONů v posledních letech považuji za opravdu "hloupou/NEsmyslnou"), čím VÍCE "praxe" mám, tím VÍCE si jsem JISTÁ, že "číslíčka" NEjsou ... až tak "důležitá" (byť PRODÁVAJí - já vím ;-\
PPS: SL 65 AMG je už takové "na silu" - já taková auta až tak moc NErada - "podání VÝKONu" u 6.3 AMG je MNOHEM "přirozenější" (a je-li navíc motor v pravděpodobně HODNĚ dobře "postaveném" voze jakým SLS asi bude.. :yes: ;-)
Pěkný den (v a se SLS asi opravdu BUDE! :-)
26. 7. 2009 12:30
Re: Mimo temu
No neviem, SL je nizsia trieda ako SLR. Teraz ale nahradia SLR triedou SLS a ta ma len V8 (570 koni) oproti V12 (660 koni) z SL65 AMG Black Series. Ked som pozrel specificke parametre ako zrychlenie a maximalna rychlost, tak vychadzaju dost vyrovnane. SLS (0-100km/h za 3.8s, max. rychlost 315km/h), SL65 AMG BS (0-100km/h za 3.9s, max. rychlost 320km/h). Nasiel som nove fotky:
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
25. 7. 2009 23:16
Re: Mimo temu
VZHLEDově se mi moc NEzdá (to "podobně" koncipovaný Bristol Fighter se mi líbí VÍC), ale jinak "LÍBÍ"! :-)
PS: Myslím že by to MOHL být prodejně docela ÚSPĚŠNÝ model - replika (co se vyrábí kousek "pod" München) je dodnes docela "žádaná" ;-)
PPS: NEzdá se to, ale toto SLS to (hravě) "nandá" i (teoreticky daleko SILNĚJŠíMU) SL 65 AMG :yes:
Pěkný den, Kaufi :-)
25. 7. 2009 23:03
Mimo temu
Prve fotky MB SLS:
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
25. 7. 2009 16:15
Re: Každopádně adept na Pour le Mérite
;-) :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku