Majitelé Porsche byli připraveni dát Wiedekingovi za odchod 140 milionů eur

Wiedeking nakonec při odchodu dostal 50 milionů eur. Kdyby chtěl, mohl ale žádat mnohem víc, zřejmě až 260 milionů eur, protože jeho pracovní poměr měl trvat až do roku 2012. Uvedla to dnes agentura Reuters.
Automobilku Porsche vlastní členové rodiny Porsche a Piëchů. Pokud by si Wiedeking odnesl 140 milionů eur, bylo by to zdaleka nejvyšší odstupné v podnikové historii Německa.
"Wiedeking tuto částku nepožadoval. Byla to nabídka, kterou ty rodiny předložily, zástupci odborů v dozorčí radě by to ale neschválili," řekl agentuře Reuters Wiedekingův právní zástupce Jobst-Hubertus Bauer z advokátní kanceláře Gleiss Lutz. Částku nicméně schválil předseda dozorčí rady Wolfgang Porsche a člen řídícího výboru Hans-Michel Piëch, dodal Bauer.
Mluvčí vlivné odborové organizace IG Metall potvrdil, že zástupci odborářů návrh vyplatit Wiedekingovi odstupné 140 milionů eur odmítli. Odboráři mají v dozorčí radě Porsche polovinu křesel.
Pokud by se Wiedeking s majiteli nedohodl a trval na všech podmínkách, které má ve smlouvě, mohl podle Bauera za odchod z čela firmy požadovat 170 milionů až 260 milionů eur (4,3 miliardy až 6,6 miliardy Kč). Přesná částka by se odvíjela od toho, jak by si automobilka vedla v tomto fiskálním roce. Ten končí 31. července.
Přestože Wiedeking odchází se zlatým padákem "pouze" 50 milionů eur, polovinu z této částky slíbil dát na dobročinné účely. Šéf konzervativního křídla sociálnědemokratické strany SPD Johannes Kahrs ale i částku 50 milionů eur označil za perverzní. Podobně finanční expert konkurenční frakce v křesťanskodemokratickém uskupení CDU/CSU řekl, že výše odstupného pro Wiedekinga je špatným signálem.
Wiedeking zablokoval pokusy spojit Porsche s největší evropskou automobilkou Volkswagen. Wiedekingův odchod tudíž připraví cestu pro integraci Porsche do skupiny Volkswagen, což ukončí měsíce trvající boj mezi oběma podniky.
Wendelin Wiedeking pracoval u Porsche od roku 1983, od roku 1991 stojí v jeho čele. Ačkoli by se mohlo zdát, že nyní odchází z nejvyššího místa ve firmě s ostudou (po nevydařeném převzetí Volkswagenu), celé je to trochu jinak. Wiedeking vzkřísil v 90. letech automobilku vyrábějící jen několik desítek tisíc aut ročně a proměnil ji v prosperující podnik s jasnou perspektivou. Další expanze, započatá v minulých letech, se proměnila v mocenský boj dvou rodinných klanů, které vlastní automobilku ale mají vliv nebo zájmy i ve Volkswagenu. Vyplacení nejvyššího managementu Porsche se tak pro vlastníky Porsche stalo tou nejméně bolestivou cestou z patové situace.