Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík a ojetá Škoda Kamiq: Opravdu náhrada za Fabii Combi?

Martin Vaculík Martin Vaculík 23. 9. 2022 • 08:03
75
3
Zobrazit náhledy (75)
1.0 TSI Euro 6 AP 1.5 TSI: Motor 1.5 TSI/110 kW má skvělé parametry. V praxi boduje spíš tichým projevem a pružností – jiskrnou dynamiku někdejšího 1.4 TSI už nemá. Díky dlouhému rozvoru náprav 2651 mm je vnitřní prostornost příkladná. Takto se dozadu posadí fi gurant vysoký celých 191 cm. Vnitřní osvětlení LED je nesmírně užitečná věc. Nepřehlédnete ani černý svetr, který si dítě zapomnělo vzadu. Únik redukčního roztoku AdBlue ze vstřikovače v motorovém prostoru bývá způsoben nesprávnou manipulací s krytem, který po vytržení z úchytů narazí do křehkého plastového konektoru. Na výměnu je pak celý díl za 7836 Kč. U konstrukce brzd FS III destičku drží výčnělky z těhlice. Logicky zde dochází ke korozi a vzniku vůle, po demontáži destičky už je jasně vidět úbytek materiálu. Proto pak na nerovnostech klepe. U konstrukce brzd FS III destičku drží výčnělky z těhlice. Logicky zde dochází ke korozi a vzniku vůle, po demontáži destičky už je jasně vidět úbytek materiálu. Proto pak na nerovnostech klepe. Při čištění brzd musí být mechanik velmi opatrný – není smyslem, aby těhlici ubrousil ještě víc. Klepání destiček by pak jen zesílilo. Podvozek má vzorné aerodynamické zakrytování všech částí, tedy i zadní nápravy. Za příplatek lze mít paket pro špatné cesty s ještě lepší ochranou. Na zadní brzdy celou jízdu házejí vodu přední kola a méně se používají, takže extrémně rezavějí. Tyto kotouče jsou z dvouletého svátečně provozovaného vozu, který stál venku. Atraktivní provedení Monte Carlo přišlo hned v prvním roce 2019. Je to jen design, technicky se ničím neliší. Při každé servisní prohlídce radíme připlatit za rozebrání brzd, jejich vyčištění a ošetření speciálním mazivem V roce 2019 nás výrobce přesvědčoval, že formát USB-C se rychle stane neprostým standardem a ten starý nemá cenu nabízet. Byla to blbost. V roce 2021 zmizely z místa pro indukční nabíjení mobilu zarážky, které jej drží na místě. Čtyři pivní basy dovnitř naložíte jen tímto způsobem a řešením není ani sklopení opěradel, která zůstávají našikmo. Škoda Kamiq Deštník ve dveřích má již základní výbava Ambition. Je nečekaně kvalitní a velmi dobře impregnovaný. Lidé si jej rádi nechávají doma. Roman Kašpar z Autostylu Trutnov měří geometrii podvozku. Scala a kamiq mají velmi pevné komponenty zavěšení a k samovolným změnám zde dochází málokdy – to jim ostatní modely mohou závidět. Škoda Kamiq Kapková zkouška oleje po 27 000 km prokázala, že tyto motory mají velmi dobré spalování a extrémně nízkou surovou kouřivost. Měnit olej dřív je skoro zbytečné, motory řady EA 288 dobře snášejí i prodloužené výměnné lhůty. Praktické nalévací hrdlo maskuje, že hadice k nádržce s kapalinou do ostřikovačů je tenká a teče to do ní velmi pomalu Zadní kotouče jsou staré jen devět měsíců, přesto se do nich už zakusuje rez. Před odstávkou vozidla v dešti je důležité brzdit, aby teplo vodu vysušilo. Přihrádka nalevo od volantu v tomto ročníku ještě měla mechovku. Aktuálně zmizela, a když si do ní dáte klíče, šíleně rachotí. Škoda Kamiq Style 1.6 TDI DSG Škoda Kamiq Style 1.6 TDI DSG Škoda Kamiq Style 1.6 TDI DSG Škoda Kamiq Style 1.6 TDI DSG Jen při opravdu dynamické jízdě spotřeba vzroste na chvíli nad pět litrů. Obvyklý dojezd na jednu padesátilitrovou nádrž je přes 1000 km. Vůz měl už nový volant, nabízený od června 2020, ale ve variantě bez vyhřívání, která zde dostala tlačítko místo pokynu v displeji Škoda Kamiq Style 1.6 TDI DSG Škoda že tlačítko pod voličem převodovky, kterým se přepínají jízdní režimy, zde zůstalo neobsazeno. Bez něj DSG neplachtí. Škoda Kamiq Style 1.6 TDI DSG Škoda Kamiq Style 1.6 TDI DSG Škoda Kamiq Style 1.6 TDI DSG Škoda Kamiq Style 1.6 TDI DSG Škoda Kamiq Style 1.6 TDI DSG Sedačka řidiče už měla typickou vadu, když se průběžně s každým nastoupením a vystoupením o zoubek sklopila Škoda Kamiq Style 1.6 TDI DSG Škoda Kamiq Style 1.6 TDI DSG Škoda Kamiq Style 1.6 TDI DSG Škoda Kamiq Style 1.6 TDI DSG Funkce topení/klimatizace jsou rozloženy mezi klasické nahmatatelné ovladače na středovém panelu a pokročilé funkce v menu. Jen zde třeba zapnete elektrické vyhřívání čelního skla. Ve verzi Style bylo zrcadlení telefonu Smart Link standardem. Bezdrátové pak za příplatek 1100 Kč. Škoda Kamiq Style 1.6 TDI DSG Škoda Kamiq Style 1.6 TDI DSG Škoda Kamiq Style 1.6 TDI DSG Škoda Kamiq Style 1.6 TDI DSG Škoda Kamiq Style 1.6 TDI DSG Škoda Kamiq Style 1.6 TDI DSG Škoda Kamiq Style 1.6 TDI DSG Škoda Kamiq Style 1.6 TDI DSG Škoda Kamiq Style 1.6 TDI DSG Škoda Kamiq Style 1.6 TDI DSG Škoda Kamiq Style 1.6 TDI DSG Škoda Kamiq Style 1.6 TDI DSG Škoda Kamiq Style 1.6 TDI DSG Škoda Kamiq Style 1.6 TDI DSG Škoda Kamiq Style 1.6 TDI DSG Zavazadelník je opravdu absolutní přešlap a zdánlivě slušných 400 l jeho udávaného objemu fakt jen teorie, neboť prostor pod podlážkou k ničemu nevyužijete. Škoda Kamiq Style 1.6 TDI DSG Zákazníky ukončení nabídky dieselů moc nemrzí. S výjimkou těch, kdo mají v podnikání dodávku a naftu do auta pro manželku by rádi psali právě na ni. Škoda Kamiq Style 1.6 TDI DSG Škoda Kamiq Style 1.6 TDI DSG Škoda Kamiq Style 1.6 TDI DSG Co vypadá jako dva světlomety, je ve výsledku jeden překrytý malou částí nárazníku. Nahoře denní, dole hlavní svícení. Existují dvě provedení: Bi-LED s aktivní regulací sklonu je mnohem lepší než základní varianta. Jako díl však jedno takové světlo stojí 17 574 Kč. Škoda Kamiq Style 1.6 TDI DSG Škoda Kamiq Style 1.6 TDI DSG Škoda Kamiq Style 1.6 TDI DSG Škoda Kamiq Style 1.6 TDI DSG Příplatkové elektrické vyhřívání čelního skla je zde ve starším provedení s miniaturními vodiči. Před koupí si dobře vyzkoušejte, zda vás taková věc ve výhledu neruší – někdo to ani nevnímá, jiný z toho zuří. Cena za dost ojetý kus nás opravdu šokovala. Kamiq je dobrý, ale neblázněte!

Postaven na prodloužené platformě aktuálního Volkswagenu Polo, ovšem se světlostí zvětšenou o čtyři centimetry a populárním stylem SUV měl být tak kamiq od Škody tak dobrý, že si na Fabii Combi nikdo nevzpomene. Splnil to?

Rozhodnutí, že čtvrtá generace Škody Fabia bude první bez verze kombi, padlo zvláštně „nadvakrát“. Poprvé hned na začátku, kdy u domácího výrobce zavládlo přesvědčení, že kamiq bude chalupářům stačit. Podruhé po zjištění, že nestačí – vývoj se chvatně dohnal, ale zase zesílily obavy, že chystaná norma Euro 7 zařízne všechna levnější auta ještě podstatně dřív než finální rok 2035. Mimochodem zcela aktuální optikou energetické krize bylo i toto rozhodnutí hysterické a aktuální nálada v nejvyšších patrech domácí automobilky je asi taková, že samozřejmě pracují na elektrické revoluci, ale zároveň se nestydí za spalovací auta, která budou vyrábět co nejdéle. Tolik aspoň zákulisní informace od lidí, co chodí do kantýny na obědy s novým šéfem Klausem Zellmerem. O podobě normy Euro 7 se v Bruselu stále jedná, ale ve světle současné energetické krize se nezdá, že by se Evropa snažila příliš přísnými požadavky zaříznout spalovací auta už za tři roky.

Video se připravuje ...

Kufr jako felicia

Bezprecedentní nejistota ohledně podoby základního automobilového regulativu pak je tím, co způsobuje, že některá rozhodnutí automobilek lze těžko zvenku kritizovat. Co ale opravdu nechápeme u Škody Kamiq, je kufr, tedy zavazadelník. Udávaný objem má 400 l jen proto, že se do něj započetl i prostor pro rezervní kolo. I pokud uděláte tu hloupost, že si opravdu pořídíte vůz bez rezervy, prostor pod podlážkou je zabitý nesmyslně velkým držákem z pěnového polystyrénu, v němž jsou sada na lepení a zarážky na zavazadla se suchým zipem. Prostor nad podlážkou, který skutečně využíváte, je srovnatelný maximálně s krátkou verzí Škody Felicia, která udávala 276 l (plynový Kamiq G-Tec, který prostor pod podlážkou nemá, udává 278 l).

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Vyzkoušet za 1 Kč

Doporučujeme

Témata
25. 9. 2022 19:46
Re: ano, ale...
Diesel do malého auta nepatrí.
23. 9. 2022 21:13
Re: ano, ale...
Tohle určitě není můj tapiokový pudink!
Avatar - Ada je zase tady
23. 9. 2022 17:43
ano, ale...
Zvýšená světlost je jistě správné řešení. Ale kde je diesel? :no: Navíc se auto musí líbit, Proč ten bizarní francouzský design předníc světel? :no: