Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati GranCabrio MC: Nejostřejší kabriolet s trojzubcem

Michal Fokt Michal Fokt 28. 9. 2012 • 00:55
21
1
Zobrazit náhledy (21)
Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio
Seznamte se s nejsportovnější verzí otevřeného Maserati GranCabrio, jaké si můžete v dohledné době koupit. Čtyřistašedesáti koňmi to teprve začíná.

Když byly uvolněny první fotky nové ostré verze GranCabria, vypadalo to, že na nás chystá prostě jen „překlopené“ kupé GranTurismo MC Stradale. Jak je vidět, nebylo to úplně přesné. Tohle auto se jmenuje „jen“ GranCabrio MC, i tak to ale bude nejostřejší otevřený model a rozhodně bude stát za to.

Bodykit kabrioletu je inspirován speciály sérii Maserati Trofeo MC World Series a GT4 a má za úkol nejen zatraktivnit vzhled auta, ale také vylepšit jeho aerodynamiku. Modifikovaná příď je o 48 mm delší, než u ostatních verzí a pomáhá snižovat vztlak na přední nápravu a spolu s dalšími aerodynamickými úpravami vzadu (křidélko, difuzor a otvory v nárazníku) zlepšuje obtékání vzduchu. Vpředu tak má auto při rychlosti 140 km/h o 10 % větší přítlak a vzadu narostl o 25 %.

Otvory v kapotě pomáhají odvádět horký vzduch z motorového prostoru a výdechy v zadní části předních blatníků mají na starost totéž. Brzdy si nabírají chladný vzduch díky otvorům v předním nárazníku. Koncovky výfuku jsou vyvedeny středem a auto jezdí na lehkých 20" kolech MC Design, buď v lesklém provedení Titanio nebo v matném Grafite.

Úplně nová jsou sedadla, jejichž subtilnější konstrukce dopřává cestujícím vzadu vítaných 20 mm prostoru pro kolena více. Nový design má i volant a pádla pod ním, inspirovaná těmi v závodních vozech značky. Samozřejmostí je přítomnost kvalitního a luxusních materiálů.

Pohon zadních kol zajišťuje motor V8 4.7 o výkonu 460 k (338 kW) při 7000 otáčkách, jenž disponuje točivým momentem 520 Nm při 4750/min. Motor, blok i písty jsou z hliníkové slitiny, vačková hřídel je ocelová a má proměnné časování pro sací i výfukové ventily. Automatická šestistupňová (ZF) převodovka MC Auto Shift s plně manuálním režimem zajistí zrychlení z nuly na stovku za 4,9 s a auto se rozjede na 289 km/h. její součástí je i systém launch control MC Start Strategy.

Podvozek má „pevné nastavení“, zpomalení mají na starosti brzdy Brembo s kotouči o rozměrech 360×32 mm vpředu a 330×28 mm vzadu a ze stovka auto zastaví na 35 metrech.

GranCabrio Sport

Maserati na nedávno skončeném autosalonu v Moskvě světu představilo omlazenou verzi modelu GranCabrio Sport, proto si ji pojďme v rychlosti připomenout.

I verze Sport dostala 460koňovou verzi osmiválce 4,7 l, velmi pěkný nový bodykit a světlomety s denním svícením, nový volant a pádla, kožené čalounění, šedý materiál EcoChrome a nejnovější verzi adaptivního podvozku Skyhook.

Maserati také oznámilo spolupráci s prémiovým výrobcem audiosystémů Bowers & Wilkins, která jistě povede k tomu, že příští vozy značky dostanou kvalitní hi-fi na míru, jedním z prvních společných počinů ale bude hudební mix, složený ze zvuků motorů Maserati. Zajímavý nápad.


Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - romgator
Italské krásky
| 28. 9. 2012
ty umějí chytnout za srdce. A to ani na italské auta nejsem. :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku