Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati Levante musíte vidět naživo, pak se vám z něj nebude chtít vystoupit

Jan Mička
Diskuze (24)
Maserati v Ženevě představilo své historicky první SUV Levante. Vůz jsme si detailně prohlédli přímo na výstavní ploše.

Vstup do segmentu SUV v dnešní době není pouze módní záležitost, ale snad možná i nutnost. U těchto vozů primárně nejde o převratné jízdní vlastnosti v terénu, ale především velký vnitřní prostor, pohodlí a co možná největší bezstarostnost. Jistě, vyrábí je dneska téměř každá velká automobilka, jenže ne vždy jde o tak velké „haló“, jako například u Maserati.

Italská automobilka nás na své historicky první SUV lákala neuvěřitelně dlouho. Je to už spousta let, co jsme o voze začali psát poprvé, a teprve na letošním autosalonu v Ženevě jej ukázala v celé své kráse. Pod nedávným článkem s prvními oficiálními fotografiemi vozu se rozjela diskuse s velmi různorodými názory na design vozu, a přiznám se, že i já jsem s kritickým přístupem některých diskutérů v podstatě souhlasil. Vždyť přece Maserati, značka s více než stoletou historií, vyrobila tak úžasné modely jako je 3500 GT, Ghibli nebo brutální MC12 se stejno u technikou jako má Ferrari Enzo. A teď dorazí s SUV? No, jdeme na to…

Říká se, že by člověk neměl dát na první dojem, a v případě Maserati Levante to platí beze zbytku. Výrobce na stánku ukázal dva exempláře, přičemž veřejně přístupný byl ten ocelově šedý, a umím říci, že mu to neuvěřitelně slušelo. Designérům se podařilo hezky spojit charakteristické prvky současných Maserati s doslova obrovskou stavbou karoserie. Navíc tak uhrančivému pohledu dokáže konkurovat snad jenom Alfa Romeo Giulia QV. Přestože s tímto vozem pojede do terénu asi jenom málokdo, nepůsobí, že by se mu tam vysloveně nechtělo. Skoro se mi až chce říci, že nejvíce limitující faktor představují litá jednadvacetipalcová kola s pětatřicetiprocentními pneumatikami – nejen sebemenší škrábanec, ale i každá zažraná nečistota bude majitele pravděpodobně hodně mrzet.

Když jsem předloni zkoušel Maserati Ghibli S Q4, nemohl jsem přehlédnout prvky známé z jiných modelů koncernu FCA, v Levante ale nic až tak nebilo do očí. Kokpit není v příčném směru tak široký, jak jsem si původně představoval, avšak jediné, co v autě s motorem o výkonu až 430 koní nechcete, je „lítat“ v zatáčkách ze strany na stranu. Posádku hýčká jemná kůže, Alcantara a kvalitní dekory, vše je hezky na dosah rukou a máte pocit nebývalé robustnosti. V autě se mi bohužel nepodařilo „rozjet“ infotainment, předpokládám však, že bude podobný tomu v Ghibli.

Nejrozporuplnější pocity původně způsobovaly tvary zádi, pokud ale chcete vyrobit auto s dostatečným prostorem pro čtyři dospělé cestující a pořádnou bagáž k tomu, vyjde vám buď „krabice“ nebo těžkopádnější proporce jako u Levante. Stačilo se nicméně posadit dozadu a hled začalo všechno dávat smysl. Před koleny jsem měl tolik prostoru, že bych jej mohl prodávat, o rezervě nad hlavou ani nemluvím. Navíc nesedíte na prosté „lavici“ ale v luxusním křesle s polohovatelným opěradlem, a sice kratším, avšak dostatečně vysoko ukotveném sedáku. Přečkat zde dlouhé přejezdy by patrně nebyl problém, nakonec bych se ale stejně instinktivně „tlačil“ dopředu. Je to přece Maserati a to si musí každý řídit sám!

Maserati při příležitosti představení vozu zveřejnilo základní cenu, která po přepočtení ze švýcarských franků dělá necelých 1,9 milionu korun. V nabídce se zatím objeví dva benzinové šestiválce biturbo o výkonech 350 a 430 koní (Levante S) a třílitrový turbodiesel VM Motori o výkonu 275 koní. Všechny motory spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou a přenášení sílu na vozovku prostřednictvím inteligentního pohonu všech kol Q4. Systém stop-start nám u takového automobilu přijde zbytečný a možná i neadekvátní, založil se však na tom, že Levante S kombinovaně spotřebuje pouze 10,9 l/100 km. Dieselová verze urazí stejnou vzdálenost za 7,2 l/100 km.

„V tuto chvíli již evidujeme desítky objednávek na tento převratný model. Zdá se, že nové SUV oslovilo český trh nevídaným způsobem. Doufáme, že budeme moci uspokojit všechny zákazníky. V tomto případě totiž opravdu platí, kdo dřív přijde, ten se může spolehnout na dodání vozu ještě v letošním roce,“ řekl ředitel marketingu Scuderia Praha, David Kopal.

Jan Mička
Diskuze (24)
4. 3. 2016 11:50
Re: COSI
...cayenna...

Na milimitr přesně to nevím ,ale levante je pěkný macek.. Macan je svým způsobem taky konkurentem pro cayenne ;-)
Avatar - Dinar
3. 3. 2016 07:59
Re: COSI
Nejde o koně, spíš o velikost, nevím jaké má levante rozměry, ale měl jsem za to, že je to spíš konkurence pro caymana než macana, f-pace naopak spíše pro macana.
Co se V8 týká, možná bude i f-pace R, uvidíme.
3. 3. 2016 06:28
Re: COSI
Kde jsi to četl, nebo jsi je zkoušel? ;-)
Avatar - Hammunasakra
3. 3. 2016 01:36
Re: Nelíbí se mi Q7 je lepší
:no: :no: :no: 8-s
Avatar - flyboyeda
2. 3. 2016 19:14
Nelíbí se mi Q7 je lepší
A v čem ?, no přeci ve všem ;-)