Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati Quattroporte 2013: Italský luxus pošesté

Michal Fokt
Diskuze (106)
Maserati oficiálně představilo dlouho očekávanou novou generaci sedanu Quattroporte. Dopadlo to podle očekávání - přináší více noblesy a luxusu a méně sportovního švihu a vyzývavosti.

Maskované prototypy nového quattroporte byly špionážními fotografy "loveny" snad až příliš často a spoustu emocí také vyvolávaly informace o využití nikoli zanedbatelného podílu americké techniky od dnes už koncernového Chrysleru.

Není divu, s ohledem na exkluzivní povahu značky i modelu samotného... Nedočkavost se tedy mísila s nejstotou a výsledkem byl pocit, že Italové nové quattroporte vyvíjejí snad celou věčnost.

Ale teď už je vše zapomenuto a Maserati Quattroporte 2013 se oficiálně představuje. A mám špatnou zprávu pro ty, kteří zpochybňovali reálnost fotografií a patentových nákresů, které jsem v létě publikoval na AUTOFUN. Jedná se totiž o to samé auto, jen na oficiálních snímcích vyhlíží luxusní sedan přece jen o poznání více sexy.

Maserati zatím zůstává tajemné, co se technických podrobností týče, ukázalo tak de facto pouze fotografie a pochlubilo se, že jeho inženýři odvedli spoustu práce při návrhu šasi, odlehčování karoserie a vývoji architektury, která má umožnit zástavbu zcela nových typů motorů a převodovek.

Netají se ani tím, že motory pro Quattroporte vyvinulo Maserati společně s Ferrari a přestože opět nezazněly žádné detaily, "poznávací značka" na zádi sedanu prozrazuje, že motor V8 bude mít výkon 530 koní, tedy 390 kW.

Zůstáváme tedy i nadále napnutí, o to pečlivěji ale můžeme zkoumat nové křivky šesté generace sedanu Quattroporte. Příď má typickou masku chladiče i nárazník, ale o to výstřednější světlomety, profil bohužel trošku postrádá lehkost, eleganci a dynamiku současné verze a bude asi třeba si na něj zvykat z celého vozu nejdéle. Záď naproti tomu negativní reakce nejspíš nevyvolá, na druhou stranu ale není zrovna nejoriginálnější.

Dramatickou změnou k lepšímu ale už od pohledu prošel interiér. Po lacině vyhlížejícím středovém panelu není ani památky a palubní deska i volant si ponechaly svůj typický sportovní charakter, což je v této třídě velmi vítaný benefit. Jak se nový konkurent Jaguaru XJ, BMW řady 7, ale možná i Audi A8 a Mercedesu S líbí vám?

Michal Fokt
Diskuze (106)
Avatar - iudex
8. 11. 2012 14:11
Re: Ital nezná ten zázrak...
Každopádne tieto "prújmové" farby >:D sú veľmi praktické, keď Ti ich okadí vták, aspoň sa to na podklade stratí. >:-[]
Avatar - Ronault.
7. 11. 2012 21:41
Re: Ital nezná ten zázrak...
Oba tvé odstíny jsou v relativně v pohodě, mám na mysli třeba Capuccino, béžová metalíza a podobné průjmovité barvy. I tahle stříbrná mírně do hněda na prvních Feldách se mi nelíbila.
Avatar - Pekelná Micinka
7. 11. 2012 13:25
Re: a ja ze co mi zadne partie predfaceliftovaneho quattropo
Ale tak samozřejmě, že na QP vypadá líp všechno. Ale je klidně možné, že ta inspirace pochází z nějakých kreseb, ze kterých později vznikla Nubira. Ačkoli tu vytvořil I.DEA Institute, ne Pininfarina. U něj vzniknul až model 2002, ale protože QP vyrolovalo až později a Nubira tyhle světla měla už od 1997, tak nelze vyloučit, že základní myšlenka byla, ať už vědomě, nebo náhodně, podobná.
7. 11. 2012 11:53
Re: všechno je to pěkný,
možná tak v té scuderii, ale na webu jsem nic nenašel.. auta od 4mil. výš a takováhle prezentace :-)
Avatar - Snaphands
7. 11. 2012 11:45
Prekrásne
Jednym slovom PREKRASNE. Takto sa to ma robit!!!