Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maybach Landaulet je do pondělí k vidění v Praze

Diskuze (11)
Prodejna Mercedesu v Praze na Chodově vystavuje unikátní otevřenou limuzínu Maybach, které vzniklo jen 21 kusů. Stojí 25 milionů korun.

Maybach Landaulet, který je nejdražším modelem exklusivní značky, oživuje jednu z tradičních karosářských verzí. Landaulet je označení pro limuzínu se stahovací střechou nad zadními sedadly. Typicky se tento zakázkový druh karoserie používá při přehlídkách.

Základem Maybachu Landaulet je model 62S. To znamená delší karoserii – název se odkazuje na délku 6165 mm – a motor V12 od AMG. Šestilitrový agregát dává nejvýše 450 kW a 1000 Nm. Na krytu motoru se nachází nápis V12 Biturbo a podpis technika, který sám celý dvanáctiválec sestavil.

Technická výbava dále zahrnuje vzduchové odpružení Airmatic Dual Control, adaptivní tlumiče ADS II a dvojitý brzdový systém. Stejně jako výchozí 62S je i Landaulet vybaven dvěma elektrohydraulickými okruhy SBC, přední kotouče jsou dokonce osazeny dvojicí třmenů.

Mnohem zajímavější je ale vnitřní výbava Landauletu. Elektricky ovládaná střecha je samozřejmě potažená plátnem. Po stažení odkryje celý prostor nad hlavami zadních pasažérů, pevné boční stěny a s nimi silueta limuzíny ale zůstávají. V rychlostech nad 70 km/h se vysune deflektor, který chrání posádku před turbulencemi.

Samozřejmostí je upravený systém klimatizace, který dokáže správně fungovat i se staženou střechou. Za tímto účelem dostal Landaulet hned dvě samostatné klimatizační jednotky – jednu pro kabinu řidiče a druhou pro zadní řadu sedadel.

Zadní křesla jsou všestranně polohovatelná. Opěradlo je možné sklopit do úhlu 47° a k tomu vysunout opěrky pro nohy. Kromě lůžkové úpravy si mohou pasažéři užívat i masážních funkcí a pneumaticky nastavitelné tuhosti sedadla.

Maybach Landaulet se poprvé předvedl téměř před pěti lety – debutoval v listopadu 2007 jako koncept vystavený v Dubaji na Middle East International Auto Show. Výroba byla spuštěna v roce 2008, ovšem ve velmi omezených množstvích. Celkem vzniklo 20 kusů, pořizovací cena byla nejprve 900 tisíc euro, později rovný milion, tedy zhruba 25 milionů korun.

Diskuze (11)
11. 5. 2012 21:09
Re: a v pondelok co? Pride kupec?
Nejspíš jde o zápůjčku, jako tomu bylo v předchozích případech. Pokud vím, 20 jich bylo určeno k prodeji a jeden je muzejní.
Avatar - pallas
11. 5. 2012 17:01
a v pondelok co? Pride kupec?
alebo to je len taka pojazdna vystava?
Avatar - gld
11. 5. 2012 13:34
Krása
Novodobé maybachy síce príliš nemusím, no tento biely landaulet sa im podaril. Také autá sa už dnes nerobia.
11. 5. 2012 12:28
Re: černobílý kýč
A viděl jsi interiér naživo? Sedl jsi si do těch křesel? RR a MM jsou každý úplně jinde. Jiná filosofie, jiní zákazníci. Celou řadu věcí RR vůbec v nabídce nemá. Tady nejde ani tak o limitovanou edici, Landaulet je klasický druh limuzíny. Z principu mi zánik MM nevadí, ale bude mne mrzet, pokud Daimler opustí tenhle koncept limuzíny. Klidně, ať ji prodávají jako MB.
11. 5. 2012 12:17
Re: černobílý kýč
tak předně nepochybuju, že obě auta jsou na technicky výborný úrovni.
Chápu, že jde o limitovanou edici. A taky chápu, že na tohle auto mít NIKDY nebudu:)

Jen mě prostě zaráží ten rozdil v eleganci.