Maybach Zeppelin: Nové fotografie
Označení Zeppelin podle tvůrce slavných vzducholodí, hraběte Ferdinanda von Zeppelina, používala automobilka Maybach již v letech 1931-1940 pro luxusní model DS8. Ten měl pod kapotou vidlicový dvanáctiválec bezmála osmilitrového objemu, který dával rovných 200 koní, tedy 147 kW. 2,8 tuny těžký vůz se díky němu dokázal rozjet až na 170 km/h. Mnoho stejně luxusních a rychlých konkurentů tento vůz ve své době neměl, jmenujme například kusově vyráběnou Bugatti 41 Royale, Zeppelin se mohl měřit i s přece jen sériovějšími americkými Duesenbergy řady J.
Zatímco předválečných DS8 vzniklo celkem 215, moderní pokračovatel vznikne jen ve stokusové sérii. Ta technicky vychází z typů 57/62 S, bude tedy k dispozici v obou délkách karoserie. Vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,0 litru se dvěma turbodmychadly je posílen o dalších 21 kW (28 k), poskytuje tedy 471 kW (640 k). Točivý moment vrcholí hodnotou 1.000 Nm, otáčky zatím výrobce neudává.
Standardním poznávacím znakem nových verzí bude speciální dvoubarevné lakování – celý vůz je v černé barvě Taiga, na bocích je pak světle hnědý pás, Maybach tuto barvu nazývá Rocky Mountains. Zákazníci si ale samozřejmě mohou výslednou podobu exteriéru určit sami. Dvacetipalcová chromovaná kola jsou také novinkou, určenou pouze pro tuto limitovanou sérii. Nejdříve jsou lakována černou barvou, až poté je na ně nanášen chrom, což způsobuje v tmavším prostředí zvláštní odlesky. Jiná jsou i zpětná zrcátka, jejichž tvar byl optimalizován tak, aby produkovala co nejméně aerodynamického hluku. Dalšími zvláštnostmi této verze jsou emblémy Zeppelin. Jeden nalezneme na masce chladiče v emblému Maybach, další na prazích dveří, na středovém panelu nad displejem palubního systému je pak vyveden nápis Maybach Zeppelin.
V interiéru s samozřejmě panuje okázalý luxus. I zde najdeme dvoubarevnou kombinaci, horní část přístrojové desky a dveří je čalouněna černou kůží Stromboli, zbytek prostoru pro posádku je v béžové kůži California. Sedadla jsou prošívána kosočtverečným vzorem, na bocích opět kontrastní černou. Chodidla cestujících si pak budou hovět na koberečcích z pravé ovčí vlny. Stříbrné poháry na šampaňské, samozřejmě opět s nápisy Maybach Zeppelin, jsou již v základní výbavě.
Za příplatek 3.950 eur (bez daně) se dodává tzv. perfume atomiser, tedy systém, který dokáže provonět celý interiér parfémem. Ten je umístěn na zadní konzoli v kouli z plexiskla, odkud lze celý systém včetně intenzity vůně ovládat. Je možné jej ovšem aktivovat tlačítkem i z místa řidiče. Interiér by měl provonět během deseti až dvanácti vteřin, po deseti minutách se automaticky vypne, dá se samozřejmě kdykoliv spustit znovu. Standardně se dodává se dvěma vůněmi, které vznikly u specializované firmy Givaudan, nádobky z ručně foukaného skla jsou umístěny ve speciální schránce. Mohou být ve voze až tři, zákazníkům se samozřejmě nebrání v tom, aby ve třetí mohli uchovávat svůj oblíbený parfém. Maybach si tento systém dokonce nechal patentovat.
Prodej nové verze - jejíž výroba nepřesáhne 100 ks - začal oficiálně již 3. března tohoto roku, tedy v den zahájení autosalonu v Ženevě. K zákazníkům se ovšem první objednané vozy dostaly až během podzimu. A cena? Kratší verze 57 se prodává za 406.000 eur, delší 62 pak za 473.200 eur, obě částky jsou bez DPH.