Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 2: Nová generace dostane turbodiesel 1,5 l

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 11. 6. 2014
24
Sériovou podobu třetí generace Mazdy 2 sice ještě neznáme, ale hirošimská automobilka nám v předstihu odhaluje její techniku.

Turbodiesely nejsou v malých autech příliš žádanou motorizací ani ve staré dobré Evropě, kde je po nich jinak tradičně poptávka. Jsou totiž příliš drahé a přece jen se čtyřmetrovými hatchbacky toho majitelé nenajezdí tolik jako s většími vozy. Mazda ale představuje technickou novinku řady Skyactiv. Jedná se právě o přeplňovaný vznětový motor. Zatím uvolnila první informace a fotografie.

Agregát s obchodním označením Skyactiv-D 1.5 vznikl na čistém papíře. Je konstrukční klasikou, ovšem nepostrádá nejmodernější vychytávky. Nečekejme tedy drnčivý „tříhrnek“, jde o řadový přímovstřikový čtyřválec přesného objemu 1497 cm3, tedy s vrtáním 76 a zdvihem 82,5 mm. Dává největší výkon 77 kW při 4000 otáčkách. Vstřikovače jsou solenoidové, turbodmychadlo má proměnnou geometrií lopatek se snímačem rotace. Mezichladič stlačeného vzduchu je vmontován přímo do sacího potrubí a optimální teplotu v něm udržuje voda. Zlepšuje se tak účinnost samotného systému přeplňování a minimalizuje „turbodíru“ při akceleraci. Technici Mazdy snížili mechanické tření a zlepšili spalování, stupeň komprese zůstává na nízké úrovni díky hodnotě 14,8:1.

Chladicí systém dostal nově vyvinuté ovládací ventily a průduchy ve vodním plášti. Čistý diesel pochopitelně splňuje emisní normu Euro 6, a to i bez regulace oxidů dusíku (NOx). Žádné vstřikování močoviny tudíž není třeba, systém recirkulace výfukových plynů EGR samozřejmě nechybí a pracuje jak při nízkém, tak i vysokém tlaku. Křivka točivého momentu vrcholí mezi 1500-2500 otáčkami, kdy je k dispozici velmi pěkných 250 N.m.

Motor se dostane do chystané třetí generace řady 2. Ta si v Japonsku i nadále zachová název Demio, tam se tedy jedná paradoxně o generaci čtvrtou... Představí se ještě letos, jak už všichni dobře víme a základní tvary ukázal koncept Hazumi. Mazda u ní slibuje nejnižší spotřebu nafty ze všech modelů vůbec. Ale právě jen doma v Japonsku, tedy podle tamní normy JC08. Žádná čísla v tuto chvíli nejsou k dispozici. Je jasné, že nový dvojka dostane i-stop, energetickou regeneraci i-Eloop a manuální i samočinné převodovky, také z rodiny Skyactiv (MT, respektive Drive). Mazda zároveň tvrdí, že dynamika a pružná akcelerace je shodná se zážehovými motory objemu 2,5 l.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

do dvojky zbytocnost
| 12. 6. 2014
Ved to prave pragmaticky beriem:
- iba o 1 l vyssia spotreba Sky-G 2.0
- lacnejsi o 2000 EUR
- absolutne nenarocny a lacnejsi servis
- nepotrebujem druhe auto na kratke trasy
- chcem 200 000 km a viac bez starosti - iba kvapaliny, sviecky, brzdove dosticky atd.

Nechcem skumat regeneraciu filtra, mnozstvo nafty v oleji, kvalitu nafty, ERG ventil, chladenie turba, sledovat studeny start atd. Ak to auto o par rokov nebudem jazdit ja, tak niekto z rodiny... Nepredam predsa dobre zachovale auto za zlomkovu cenu len kvoli tomu, ze bude mat cez 100 000 km...
do dvojky zbytocnost
| 12. 6. 2014
Hm, vdaka za zaujimave intormacie, automobilky sa prisposobuju momentalnym potrebam, buducnost je podla mna velmi pestrofarebna bez extremnych zmien.

Najlepsiu poziciu ma podla mna toyota - hybrid jej zaraba peniaze a rozsiruje sa coraz viac a viac, klasicky benzin je stalica, do dieslu nemusi investovat ani cest, kedze ho ma vdaka spolupraci od bmw a teda aj mazdy, ktorym licencuje hybrid, s mazdou sa vie dohodnut aj na skyactive, takze jediny zatial nerentabilny vyvoj je vodik, ale tak bude mat dalsie eso v rukave do buducna a pripadny prechod na elektromobily by mali tiez zvladnut pri ich skusenostiach s hybridnymi technologiami...

Podla mna diesel urcite tak skoro nevymizne, ale ako jediny pohon v aute ma podla mna z dlhodobeho hladiska najhorsie vyhliadky, ekoslucka sa stale pritahuje a niekedy proste podla mna dojde k situacii, ze to nemusi byt rentabilne oproti inym technologiam - hybridy lacneju a lacneju a diesle su coraz narocnejsie a narocnejsie. CNG by som tiez nepodcenoval.

Ale nikto nevie - staci aby Cina zatrhla vsetko okrem elektromobilov na svojom uzemi a cely vyvoj bude hore nohami. Alebo prijde nejaky diesel ako predlzovac dojazdu. Nudit sa na diskusiach urcite nebudeme...
do dvojky zbytocnost
| 12. 6. 2014
Prakticky to ma uplatnenie iba pre 2 skupiny - 1) je firma, co nechce dat zamestancovi drahe velke auto, ale jazdi vela, tak dostane najaku takuto Fabiu na naftu
2) su chudobni, ktori budu este chudobnejsi nakupom takehoto ojazdeneho zmotaneho diesla po firmenom borcovi s milionom km
FUJTAKSDÍZL KOLIK TO ŽERE?
| 12. 6. 2014
FUJTAKSDÍZL KOLIK TO ŽERE?
| 12. 6. 2014
Jak si tě tu šéfredaktor pěstuje... ;-)

Tvoje idiocie narůstá. Pokud si omezenec tohoto typu bere do huby podobný historický události, dopadne to vždy tragicky...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku