Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda chce do roku 2025 představit rovnou 13 elektrifikovaných modelů

Ondřej Mára
Diskuze (10)

Během následujících let bychom se měli dočkat pěti hybridů, pěti plug-in hybridů a tří elektromobilů.

Automobilka Mazda se elektrifikaci poměrně dlouho bránila, samozřejmě se jí ale neubránila. Její první elektromobil, SUV Mazda CX-30, byl ovšem v mnoha ohledech jiný, než jsou elektromobily konkurence. Kromě vývoje elektromobilů se navíc Mazda věnovala i investicím do vývoje čistšího syntetického paliva pro spalovací motory.

Nyní se však i Mazda hlásí se s plány na elektrifikaci svého modelového portfolia, díky kterým by chtěla dosáhnout od roku 2050 uhlíkové neutrality. To je ovšem běh na dlouhou trať, který si vyžádá velké investice a rošádu s nabídkou spalovacích motorů. Automobilka ovšem chystá velké novinky již nyní.

Mezi lety 2022 až 2025 totiž plánuje představit pět hybridů, pět plug-in hybridů a tři čistě elektrické modely. Nové modely by přitom měly cílit jak na domácí japonský trh, tak na trhy v Evropě, USA, Číně i oblasti ASEAN. Základem nabídky by se pak u většiny modelů měly stát mild-hybridní motorizace.

Čistě elektrické modely by měly stát na nové platformě s oficiálním označením Skyactiv Scalable EV Architecture, která se poprvé představí s prvním produkčním vozem nejspíš až v roce 2025. Díky škálovatelnosti by ale na platformě mělo do roku 2030 vyrůst několik dalších elektromobilů různých velikosti a s různými karoseriemi.

Video se připravuje ...

Automobilka navíc očekává, že budou do roku 2030 všechny její modely částečně elektrifikované, zatímco elektromobily budou do té doby tvořit cca čtvrtinu prodejů. Zatím má přitom na trhu pouze již zmiňovaný model Mx-30, který by se měl brzy dočkat svého rotačního motoru - určeného k prodloužení dojezdu.

Vedle elektrifikace ale Mazda pracuje i na dalších zajímavých projektech. Jedním z nich je systém sofistikovaného autonomního řízení „Mazda Co-Pilot Concept“, který by se měl představit již v příštím roce. Podle některých spekulací se ho přitom můžeme dočkat u dlouho očekávaných reprezentativních modelů s řadovými šestiválci a pohonem zadních kol.

Nový systém by měl fungovat na principu neustálého sledování řidiče, respektive jeho schopnosti bezpečně ovládat vůz. Jakmile by řidič nebyl schopen vůz ovládat, ať už kvůli únavě či ze zdravotních důvodů, systém by měl být schopen převzít nad vozem kontrolu, začít brzdit a zastavit na bezpečném místě. Poté by navíc měl být schopen zavolat řidiči pomoc.

Vedle nového bezpečnostního systému navíc automobilka vyvíjí i novou generaci softwarových technologií a technologií propojeného servisu, díky kterým by nové vozy měly nabídnout funkci bezdrátových aktualizací (OTA).

Ondřej Mára
Diskuze (10)

Doporučujeme

Avatar - PicoBello
19. 6. 2021 16:34
Re: Zajímavé
Naopak, je sympatické, že sa nájdu automobilky, ktoré skúšajú niečo iné, napríklad Wankel. Neviem v čom ťa Wankel ohrozuje, keď píšeš 'našťastie'.

MX-30 je zaujímavé a podla mňa aj pekné auto, napokon ako aj všetky aktuálne modely (nie, pekné Mazdy sa neskončili minulou generáciou). Je to samozrejme vec vkusu, myslím dizajn, len mi nedalo nereagovať na tvoje bohorovné vyjadrenia.

Áno, dojazd je slabý, ale má to byť mestské auto, a je to najmä ich prvé EV, oni sa zlepšia.
19. 6. 2021 09:44
Re: Zajímavé
Jen skvělá dedukce a snaha vychovávat. Velmi se občas bavím tím, když někdo v tisku otiskne něco co úplně nesedí do mediálních báchorek a tato informace zůstane naprosto nepozorována/nediskutována. Třeba tady v dnešním článku na seznamu s názvem "Vršící se státní dluh má pět řešení. Ale jen jedno je dobré, říká ekonom" pan docent: "Třetí možnost: Státní dluh může koupit ČNB, protože dluh je v korunách. Mimochodem, to třeba Řekové udělat nemůžou, protože nemají vlastní měnu." :D
Pan docent samozřejmě volí pátou možnost, tedy podporu kapitálového a dluhopisového trhu - "A pátá možnost je investovat naše obrovské devizové rezervy, těch 3,5 bilionu korun, tak, aby nám vydělávaly. Kdybychom investovali jako Norsko, tak bychom měli ročně v průměru 200 miliard navíc, což by nám stačilo." Jen pro ujištění se, abychom si rozuměli - státní dluh je 2,1 bilionu Kč a "ve strožoku a něco málo investovaných" máme 3,5 bilionu.
Avatar - Mikesus
19. 6. 2021 07:37
Re: Zajímavé
Nejakej zdroj nebo opět jen cucani z prstu?
Avatar - 3_diamanty
18. 6. 2021 17:43
Re: Zajímavé
Popritom nezabudajme aj na ich nesmrtelny wankel s ktorym nas stale strasia ze pridu... zatial ale kde nic tu nic ( nastastie ) ... to ich sucasne nove elektro so zelenou spztkou u nas uz jedno biele vidim... a je to neskutocny paskvil... o tych spackanych zadnych dverach a mizernom dojazde ani nevravim... kdeze tie pekne mazdy uz su... tie skoncili aj s kodo dizajnom u predoslej 3ky ...
Avatar - WinDiesel
18. 6. 2021 16:40
Re: Zajímavé
Je vcelku jedno jestli řidiče zabije "Autopilot" nebo "Co-Pilot"
:-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]