Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren by mohl opět závodit v Le Mans

David Bureš
Diskuze (2)
Návrat do Le Mans vedle Ferrari zvažuje také další legenda šampionátu Formule 1 – britská značka McLaren.

„Letošní čtyřiadvacetihodinový závod v Le Mans vyhrává McLaren před Ferrari a Porsche,“ hlásají titulky novin. Že je to jen sen? V budoucnu už být nemusí, McLaren totiž podobně jako Ferrari zvažuje návrat do slavného vytrvalostního závodu.

Zvažovaný návrat do Le Mans potvrdil serveru Autosport sám šéf závodní divize McLarenu Andrew Kirkaldy. Ten v rozhovoru s tímto serverem prohlásil: „Byl bych velice překvapený, pokud byste neviděli 650S jet v Le Mans. Doufáme, že tam budeme do roku 2016.“

Slova Kirkaldyho naznačují, že McLaren (zatím) nechce vstoupit do královské třídy LMP1, ale do třídy LM GTE, jejíž vozy se proti speciálům LMP1 více podobají sériovým autům. Kirkaldy vstup do této třídy přiznává, britský výrobce supersportů ale zatím čeká, nakolik se změní pravidla pro tuto kategorii. V současnosti se totiž pracuje na úpravě pravidel, která má vstoupit v platnost do roku 2016.

Inovovaná pravidla by měla znamenat sjednocení s pravidly třídy GT3, výrobci by tak nemuseli stavět různé automobily pro šampionát FIA GT3 a závod v Le Mans. To by znamenalo, že by McLaren mohl v Le Mans bez větších úprav nasadit letos představený závodní speciál 650 GT3. Podle Kirkaldyho se 650 GT3 v některých prvcích blíží vozům třídy LM GTE.

Značka McLaren je sice spojena především se světem Formule 1, do historie 24hodinovky v Le Mans se ale také zapsala. V roce 1995 totiž její model F1 GTR tento vytrvalostní závod ovládl.

McLaren není jediným slavným výrobcem, který se chce vrátit do Le Mans. Návrat zvažuje také Ferrari, které na slavném okruhu La Sarthe slavilo v minulosti celkem devět vítězství. V souvislosti s maranellským výrobcem se ale hovoří o vstupu do královské třídy LMP1. Do ní už v příštím ročníku vstoupí Nissan, a to se speciálem nazvaným GT-R LM Nismo.

Následující roky tak v Le Mans mohou být velice napínavé. Nováčci rozhodně budou chtít co říci, současná lemanská jednička – značka Audi – pak určitě nebude chtít opustit svoji pozici. Nezapomeňme ani na Porsche, které se letos po letech vrátilo do třídy LMP1. Speciál 919 Hybrid sice nerozšířil rekordní sbírku 16 výher Porsche v Le Mans, o vítězství ho ale připravily až technické potíže před koncem závodu. I kvůli tomu bude chtít být 919 Hybrid v příštích letech ještě silnější.

David Bureš
Diskuze (2)
4. 7. 2014 19:11
Le Mans
Viděl autor letošní Le Mans? Pokud má někdo největší šanci zvítězit tak to bude Toyota.
2/3 závodu dávala ostatním pěkně na prdelku ;-)
Na Porsche to první místo na chvíli tak nějak zbylo a stejně by nevyhráli...
Proč musí z těch článků tak čpět tendenčnost??
Avatar - Petrolhead_CZ
4. 7. 2014 18:14
Jen tak dál
Ano prosím!

650S v GTE Pro velmi vítám, je to poslední léta ta nejatraktivnější kategorie.

Ještě aby přišlo Ferrari do LMP1 a Mac může klidně následovat, společně s Jaguarem. A pak bude svět tím neúžasnějším místem.