Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren MP4-12C MSO: Tovární individualizace britského supersportu

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
McLaren chrlí další a další verze supersportu MP4-12C. Ta zatím poslední je konceptem a stojí za ní divize MSO.

Studie není určena pro závody, ale na dívání. Stojí za ní divize McLaren Special Operations (odtud zkratka MSO) a ukazuje, čeho všeho jsou schopni ve Wokingu dosáhnout v rámci individualizačního programu. Ano, milí zákazníci, chcete se odlišit od davu jiných MP4-12C? Vyjdeme vám vstříc, pochopitelně to ale nebude zadarmo.

McLaren koncept MSO odhalil zatím jen na svém oficiálním facebookovém profilu. Žádná čísla zveřejněna nebyla. Ano, víme, že tohle auto oproti sériovým 1434 kilogramům v „plné polní“ něco málo zhublo, ale kolik přesně, to zůstává za dveřmi wokingské hi-tech továrny. Jisté je, že se už na první pohled od běžného vozu tohoto typu liší. Třeba speciálním bílým lakem, kterým jsou jím pokryty také uvnitř všechny dříve chromované části a zčásti je bílý i kožený volant. Nádherná pětipaprsková litá kola mají titanové šrouby, na voze můžeme najít i spoustu viditelných karbonových doplňků.

Namítnete, že z uhlíkových vláken je například celá bezpečnostní skořepina pro dvoučlennou posádku? Jistě, ale částem exteriéru byla ponechána viditelná struktura bez lakování. Ať už jde o přední nárazník, který dostal nové lízátko a přišel o typická žebra. V zadním trůní po stranách dva obří otvory pro chlazení zadních brzd. Také výsuvný spoiler na zádi postrádá jakoukoli barvu. „Šnorchl“ na střeše zase dává lépe nadechnout uprostřed umístěnému motoru. Tím zůstal dvěma turby přeplňovaný vidlicový osmiválec 3,8 l, který už při úpravách pro modelový rok 2013 dával 460 kW (625 k) při 7500 otáčkách. Černé pruhy pak najdeme na bocích i přední kapotě. Celkově vzato, MP4-12C zahodil svou tvarovou uhlazenost a získal poměrně slušnou dávku agresivity.

Také vnitřek vozu doznal změn. Například přístrojový panel má navíc po stranách indikátory přeřazení sedmistupňové dvouspojkové převodovky, která se stará o přenos maximálních 600 N.m točivého momentu dostupných mezi 3000-7000 otáčkami na zadní nápravu. Automobilka tedy alespoň neinformovala, že by v oblasti technických parametrů došlo k nějakým změnám.

Jisté je tedy, že klienti se specifickými požadavky si mohou do garáže postavit klidně velmi podobný vůz, protože všechny položky najdou v chystaném katalogu MSO. Ceny zveřejněny nebyly, ale nic levného to určitě není. Vždyť standardní verze MP4-12C stojí v Německu 200 tisíc eur (necelých 5,5 milionu korun).

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Avatar - 3_diamanty
9. 12. 2013 20:54
pre mna najkrajsi sportiak sucasnosti
MP4-12C :yes: :yes: :yes:

2 miesto davam corvette stingray ;-)