McLaren může být ziskový i bez SUV
Mike Flewitt, generální ředitel McLaren Automotive, je přesvědčen, že výrobce sportovních a supersportovních automobilů nemusí mít ve své nabídce SUV, aby měl díky němu vyšší zisk, který umožní vývoj dalších sportovních modelů.
V rozhovoru pro Automotive News Europe uvedl Mike Flewitt trojici bodů, na něž se musí značka jakou je McLaren soustředit, aby se obešla bez rozšiřování palety svých modelů o SUV.
První bod z této trojice představuje nezávislost na jediném regionu. McLaren proto v současnosti prodává 20 procent vozů ze své aktuální nabídky v Evropě, 35 procent v Severní Americe, 30 procent v Asii a zbývajících 15 procent připadá na ostatní části světa.
Druhým klíčovým bodem je udržení nákladů pod kontrolou. Mike Flewitt k tomu dodává, že jedním z možných způsobů je opětovné využití již vyvinutých a vyzkoušených technologií a komponentů. Což ostatně velmi dobře demonstruje evoluce MP4-12C v model 650S, který je dále využit jako základ pro novou modelovou řadu McLaren Sport Series.
Třetím bodem k dosažení ziskovosti automobilky i bez SUV je rychlá obměna a příchod nových modelových řad. Zde opět jako příklad může posloužit MP4-12C a 650S, který sice nastoupil v loňském roce, ale podle slov Mike Flewitta je pravděpodobné, že jej nástupce nahradí již v příštím roce.