Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren P1: Produkční hypersport konečně na oficiálních fotkách

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 26. 2. 2013 • 03:20
10
17
Zobrazit náhledy (10)
McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1
Nový hypersport s emblémem McLarenu známe již od loňské Paříže, ale až nyní jsou k dispozici fotky produkční verze.

V pořadí třetí skutečně sériový silniční vůz od McLarenu se nám ukazoval postupně. Loni v Paříži jsme viděli oranžovou studii. Výrobce sám později řekl, že už byla funkční, jen interiér se nacházel před dokončením. Britská střela absolvovala americké privátní turné a od začátku února se objevují další snímky. Nejdříve zamaskovaný prototyp při zkouškách, pak vnitřek auta, několik rentgenových snímků... a také první oficiální čísla. Nyní tu máme konečně sériovou verzi.

Od konceptu se liší jen v detailech, změnil se zadní vstup vzduchu, přibyly také dva další otvory v karbonovém předním nárazníku a dostala silniční pneumatiky. Nutné úpravy byly koneckonců už ohlášeny na jednom ze soukromých představení v New Yorku loni v prosinci. Produkční P1 také dostal světlejší odstín oranžové místo jedovaté metalízy Volcano, kterou byla lakována studie. Tradice je třeba ctít, Bruce McLaren by měl určitě radost!

Ještě ke zmíněným číslům. McLaren 20. února oficiálně oznámil, že P1 je hybrid. Vidlicovému osmiválci se dvěma turbodmychadly zůstal objem 3,8 l z již prodávaného MP4-12C, podporuje jej ovšem navíc ještě elektromotor. Společně poskytují 674 kW (916 k). Točivý moment kulatých 900 N.m při 4.000 otáčkách přenáší sedmistupňová dvouspojková převodovka na zadní nápravu.

Benzinová jednotka sama o sobě dává 542 kW (727 k) při 7500 min-1 a 720 N.m/4000 min-1. Elektromotor s parametry 132 kW (179 k) a 260 N.m pochází z vlastního vývoje, tedy konkrétně od divize McLaren Automotive. Původ v královně motoristického sportu mají nastavitelné křídlo včetně DRS (Drag Reduction System) a systém IPAS (Instant Power Assist System), který dává elektromotoru krátkodobě až dvojnásobek jeho výkonu. Oba se ovládají tlačítky na volantu. Akumulátory v karbonové skořepině váží 96 kg a palubní nabíječkou je lze doplnit zpět na plnou kapacitu během dvou hodin. Hypersport je schopen pouze na „čistý“ zdroj pohonu ujet zhruba 10 km.

Konstrukci podvozku doplňují hliníkové deformační zóny, panely karoserie jsou z uhlíkových vláken, kovové vnější části pak z titanové slitiny. McLaren P1 by měl vážit zhruba 1,3 tuny. Nevznikne více než 500 kopií a každá z nich má stát 1,2 milionu dolarů, tedy necelých 23,5 milionu korun.

Výkony zůstávají dosud v tajnosti, ale počítejme se sprintem z 0 na 100 km/h za maximálně 3 s, spíše s ještě nižší hodnotou. Nejvýše by měl bolid uhánět až 350 km/h. I počítačový hráč si však vzpomene, že v klasické Need For Speed 2 vymáčkl z legendárního F1

o nějakých 20 km/h více...

Související články

Témata
Avatar - flyboyeda
27. 2. 2013 11:53
Re: zbytečnost
kdybych měl ale rozpočet na život třeba 1 000 miliónů,tak bych do toho šel ,váhal bych mezi aventadorem,protože je to čtyřkolka a dá se sním jezdit i v zimě,tohle auto by ale zničilo rozpočet pro opravu silnic a dálnic až bych jim poslal faktury za opravy tohodle hypersportu
27. 2. 2013 11:17
Re: zbytečnost
>:D >:D >:D >:D Jo. S 24 mil. jako rozpočtem na život je P1 nesmysl.
27. 2. 2013 11:15
Re: Pár fotek navíc
OK ;-) Jenže ono to tady potom vypadá jak to vypadá, když možná polovina lidí ani neví o čem píše.
Avatar - flyboyeda
27. 2. 2013 10:39
zbytečnost
Je to sice krásné auto,ale je to naprosto zbytečné auto,když se člověk podívá na české silnice,tak pochopí proč si lidi kupujou SUV,člověk by se musel přestěhovat někde kde jsou lepší silnice,takže jezdit s ním v ČR je hloupé,někdo může namítnout,tak sním můžu na okruh,na okruh se ale dají koupit lepší a mnohem levnější rakety,já bych si koupil na jízdu po českých silnicích Hummera H1,nebo novýho Range rovera a na okruh caterham lola ,za zbylý prachy bych si koupil barák a za další zbylý bych něco investoval někam,24 miliónů jde mnohem lépe investovat
Avatar - sargis
27. 2. 2013 09:58
Re: QALTY
Ja by som skor privital povodny kokpit 1+2...odvazi sa to este niekto niekedy urobit? Existuju firmy, ktore prerabku urobia, ale ja by som bol za original. Aj ked mat toto v garazi, tak sa to bojim aj vytiahnut na dvor, aby do toho sused nehodil suter ;-)
Články odjinud