Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren testuje elektrický supersport. Zatím s ním však není spokojen

David Bureš
Diskuze (1)
Britský výrobce superaut testováním elektromobilu zjišťuje, zda se takové auto ke značce hodí. Zatím však s výsledkem prací není spokojen.

McLaren sice nadále odmítá jít s davem a postavit SUV, hybridnímu nebo elektrickému pohonu se však nebrání. Ostatně má s ním již zkušenosti, jeho plug-in hybrid P1 dodnes patří mezi oslavovaná díla. Cesta k čistě elektrickému superautu ale bude ještě daleká, jak ukazují práce na takovém autě.

Práce na čistě elektrickém automobilu potvrdil výrobce již v roce 2016, kdy se rozhodl testování takového vozu zjistit, zda se ke značce hodí a zda dokáže poskytnout takové zážitky, jaké se od McLarenu očekávají. Po dvou letech se však ukazuje, že dnešní technologie na konkurenceschopný elektrický supersport podle McLarenu nestačí.

„S dnešní technologií takové auto zatím není možné. Musíme se totiž rozhodnout mezi výkonem baterie, který vám poskytne vysoký točivý moment a maximální rychlost, ale omezený jízdní dosah, anebo vysoký dojezd a omezený výkon,“ vysvětluje výkonný ředitel McLarenu pro prodeje a marketing Jolyon Nash.

„Vysoké procento našich zákazníků vyráží na okruh a chce jezdit aspoň 35 minut, aniž by museli dotankovat. Pokud bychom měli elektromobil, musel by dosahovat obdobných schopností,“ doplňuje Nash s tím, že McLaren bude prodávat čistě elektrický vůz jen v případě, že nabídne odpovídající schopnosti.

To dnešní technologie neumožňuje. Nash tvrdí, že pokud by nejnovější model značky, Senna, místo dvakrát přeplňovaného čtyřlitrového osmiválce 588 kW měl využít elektromotor, vážil by dvě tuny. Jen tak by se elektromobil vyrovnal schopnostem skutečně postaveného automobilu. Taková tíha je ale na takový druh auta zkrátka moc.

McLaren se tak místo na čistě elektrický pohon raději zaměří na hybridní pohon. Právě hybridy mají do roku 2022 tvořit polovinu vyráběných aut značky.

David Bureš
Diskuze (1)
9. 5. 2018 16:08
Výkon baterie a moment motoru.
Pan Jolyon Nash má poněkud guláš ve fyzice, ostatně jako asi všichni marketingoví pracovníci automobilek. Výkon baterie není nijak rozhodující pro točivý moment motoru. Výkon baterie je důležitý především pro výkon motoru a tedy rychlost auta.

Samotný moment motoru ale na rychlost žádnou zásadní roli nemá. Pokud se nezvýší výkon, s pouhým zvětšováním momentu motoru auto určitě rychleji nepojede.