Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé má nový základní motor. Pořád je to šestiválec

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 18. 9. 2018 • 13:18
19
5
Zobrazit náhledy (19)
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé
Paleta pohonných jednotek modelu GT 4-Door Coupé byla rozšířena o nový základ. Byť je to nejslabší motor v nabídce, stále jde o šestiválec se slušným výkonem 270 kW.

Po variantách GT 53, GT 63 a GT 63 S představuje Mercedes-AMG nový vstupní motor pro model GT 4-Door Coupé. Čerstvá novinka se označuje GT 43 a stejně jako v případě GT 53 hledejme základ v třílitrovém řadovém šestiválci. Liší se tak hlavně nižšími hodnotami výkonu a točivého momentu, i tak jde ale o parametry, které slibují spoustu jízdní zábavy.

Připomeňme, že současný základ poskytoval výkon 320 kW (435 k) a 520 N.m točivého momentu. GT 43 není chudší zas o tolik, s výkonem 270 kW (367 k) a točivým momentem 500 N.m rozhodně ostudu neuděláte. Vždyť sprint z klidu na stovku je jen o dvě desetiny sekundy pomalejší, trvá 4,9 s. Lehce se změnila i maximální rychlost, novinka umí jet největší rychlostí 270 km/h, což je ve srovnání s GT 53 o 15 km/h méně.

Byť pohonná jednotka produkuje nižší výkon, dostanete jej d říve, konkrétně v rozmezí od 5500 do 6100 otáček. Maximum točivého momentu přichází při 1800 otáčkách, tady se nám tedy hodnota nezměnila. Ani nejslabšímu provedení v nabídce nechybí pohon všech kol 4Matic+ a systém EQ Boost, jenž dokáže motor nakrátko dopovat 16 kW a 250 N.m navíc. Agregát se i tady páruje se samočinnou devítistupňovou převodovkou.

V dnešní době to zní až kuriózně, ale ano, stále se bavíme jen o vstupních motorech. Připomeňme, že vrcholem daného modelu je GT 63 S, tedy čtyřlitrový osmiválec biturbo s výkonem 470 kW (639 k) a 900 N.m točivého momentu. S takovou je tento pekelný stroj na stovce za 3,2 sekundy a jet může až 315 km/h. Varianta bez „S“ je chudší jen o kousek, poskytuje výkon 430 kW (585 k) a stovku dává o dvě desetiny sekundy pomaleji, přičemž pokračovat může na 310 km/h.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Mercedes-Benz Panamera
| 5. 10. 2018
Souhlas, ten zadek se jim moc nepovedl. Rozhodně umějí hezčí kousky.
Avatar - Martin911Turbo
Mercedes-Benz Panamera
| 18. 9. 2018
Jak píšeš, taky koukám jak ten Meďour zezadu zPanamarovatěl :-)
Avatar - CHerokee
Mercedes-Benz Panamera
| 18. 9. 2018
...se mi moc nelíbí. Divný design.
Pro cirkusaky
| 18. 9. 2018
Na fotkách ten interiér působí trochu přeplácaný. Ale cílová skupina budou pravděpodobně pánové limbersky Vácha a spol, takže pouťový design asi bude úmysl, aby to ladilo s majitelem vozu

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku