Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz C Cabriolet: Rodina je kompletní

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 29. 2. 2016 • 00:33
34
7
Zobrazit náhledy (34)
Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C
V předvečer ženevského autosalonu odhalil Mercedes-Benz očekávaný kabriolet třídy C.

Mercedes-Benz poprvé v historii třídy C vedle sedanu, kombi a kupé představuje klasický kabriolet s plátěnou střechou a čtyřmístným interiérem.

Novinka je až na látkovou střechu téměř identická s dvoudveřovou uzavřenou variantou, k žádným radikálním tvarovým změnám nedošlo. Kabriolet má stejně jako kupé rozvor náprav 2840 mm, shodná je i celková délka 4686 mm a šířka 1810 mm, zatímco do výšky novinka povyrostla o 4 mm na 1409 mm.

Mercedes-Benz vedle vnějších rozměrů uvádí i vzdálenost mezi sedáky a stropem natažené střechy, kdy se u předních sedadel jedná o 981 mm, což je o 4 mm méně než u kupé, zatímco vzadu je to 917 a to je naopak o 12 mm více než u kupé.

Plátěná střecha kabrioletu třídy C je ovládána elektromotory a složí se nebo naopak rozloží za 20 sekund a to i při jízdě rychlostí do 50 km/h. Mercedes-Benz zmiňuje kvalitní odhlučnění i součinitel odporu vzduchu 0,28, který má být nejlepší ve třídě.

Interiér na kupé navazuje i provedením interiérů, v němž ovšem mohou být sedadla se systémem Airscarf s ofukováním krku cestujících teplým vzduchem. Nový kabriolet je standardně vybaven 17palcovými koly, hudebním systémem Audio 20, kolenním airbagem řidiče, automatickou klimatizací nebo aktivní kapotou chránící chodce.

Kabriolet vedle rozměrů karoserie sdílí s výchozím kupé i paletu pohonných jednotek, což pro evropský trh představuje přeplňované zážehové čtyřválcové verze, jmenovitě základní C 180 se šestnáctistovkou (115 kW) a poté dvoulitry C 200 (135 kW), C 250 (155 kW), respektive C 300 (180 kW). Turbodiesely zastupuje zatím pouze malý čtyřválec 2,14 l jako C 220 d (125 kW) a C 250 d (150 kW).

Mercedes-Benz C Cabriolet – zážehové motory
VerzeC 180C 200 (4Matic)C 250C 300
Zdvihový objem [cm3]1595199119911991
Počet válců/ventilů4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]115/-135/-155/-180/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]250/-300/-350/-370/-
Max. rychlost [km/h]222235 (227)244250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,98,2 (8,0)6,96,4
Komb. spotř. [l/100 km]6,06,0 (7,1)6,26,7

Špičku tvoří sportovní benzinový třílitr V6 biturbo, kterým jsou vybaveny modely C 400 (245 kW) a AMG C43 (270 kW), které jej oba kombinují s pohonem všech kol a devítistupňovou automatickou převodovkou, která je dostupná i pro všechny ostatní verze.

Mercedes-Benz C Cabriolet – vznětové čtyřválce a zážehové šestiválce
VerzeC 220 d (4Matic)C 250 dC400 4MaticC 43 4Matic
Zdvihový objem [cm3]2143214329962996
Počet válců/ventilů4/44/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]125/-150/-245/-270/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]400/-500/-480/-520/-
Max. rychlost [km/h]231 (225)243250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,3 (8,1)7,25,24,8
Komb. spotř. [l/100 km]4,5 (5,0)4,68,08,3

Daimler letos slaví 10.výročí otevření nového továrního muzea a před 130 lety, 29. ledna 1886 obdržel Karl Benz patent na svou benzinovou tříkolku. Proto se v Palexpu objeví i kabriolet třídy S coby limitovaná edice AMG S 63 Edition 130.

V Ženevě absolvují svou evropskou premiéru i modernizované roadstery SL a SLC (u něj nahradilo koncové C písmenko K).

Související články

Témata
Avatar - Londonbridge
4. 3. 2016 10:43
C
OK , predsa len v tom cabriu radsej benzin...Aj ked ta 350 bluetech neklepe a miestami neviem ze tam je nafta pravda kabina je zavreta a neviem aky je zvuk z vonku....
Avatar - Individualita
2. 3. 2016 08:51
Re: C
Nafta u kabra, no fuj ;-)
Avatar - Londonbridge
1. 3. 2016 16:15
C
C je fesak krajsie ako E predch. gen. nemal som ho na test. jazde . E 250 cdi som skusal ten diesel je OK myslim 204 koni . Je trosku pocut diesel ale to sa da pri 4 valc.diezloch odpustit. V C interiery mi este vadi ten LCD display mozno sa na to da zvyknut....Mohli by tam este prehodit 350 cdi ja to mam v tazsom E a tych 620 N/m to je dobra strojovna...
Avatar - Individualita
1. 3. 2016 09:03
Re: pekny vstup do medvedieho sveta !
Jo, konečně nějaké fajn auto. Výkonově stačí C300, ale není to V6. No jinak MB si u mě jen utvrzuje pozici před BMW a Audi :-)
Avatar - CHerokee
29. 2. 2016 23:12
Re: pekny vstup do medvedieho sveta !
Za mě z celé řady C asi nejhezčí vůz....u kterého navíc nejméně vadí nadměrná váha Mercedesu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud