Mercedes-Benz Citan: První foto ze zimních testů
Mercedes-Benz začátkem února prostřednictvím trojice skic naznačil podobu nového lehkého užitkového modelu Citan. Nyní přináší první fotografii novinky připravované ve spolupráci s francouzským Renaultem.
Fotografii trojice stále ještě důkladně maskovaných prototypů Mercedes-Benz doplňuje informacemi z testů prováděných v severním Švédsku v Arjeplog, ležícím asi 100 km jižně od polárního kruhu.
Při teplotách hluboko pod bodem mrazu až do -40 ° C absolvoval Citan úspěšně testy zaměřené na startování studeného motoru, funkci topení a větrání, vytápění sedadel a odmrazování oken.
V rámci těchto testů bylo zkoumáno i to jak reagují materiály použité na konstrukci vozu na extrémní teploty. Pozornost vývojových pracovníků je tak mimo jiné zaměřena i na těsnění dveří a plasty použité v interiéru. Cílem je minimalizovat možnost jejich poškození a také různé zvuky, které plasty při těchto teplotách vytvářet ve spojích mezi jednotlivými díly.
V Arjeplog se testuje a ladí i nastavení podvozku, k němuž slouží cesty pokryté sněhem, ledová dráha vytvořená na zamrzlém jezeře a také silnice s 10, 15 a 20 procentním svahem. Ty mají na jedné straně vysoce přilnavý vytápěný asfalt a na druhé straně jsou pokryty ledem. Právě zde dochází k nastavení ESP, ABS, brzdového systému, řízení a řady asistenčních systémů, které mají být v nabídce pro Citan jako standardní nebo příplatková výbava.
V současnosti má Mercedes-Benz Citan za sebou úspěšně testy v náročných zimních podmínkách a jeho vývoj se blíží ke konci. Světová výstavní premiéra novinky se má odehrát letos v září na IAA užitkových vozidel v Hannoveru.
Paleta pohonných jednotek má nabídnout moderní zážehové a vznětové motory s technologií BlueEfficiency. V plánu je i čistě elektřinou poháněná verze.
Citan má být vedle užitkové verze nabízen i v kombinovaném provedení pro převoz osob i nákladu a také jako multifunkční osobní vůz. Právě v této verzi by se měla novinka stát ideovým nástupcem nepříliš úspěšného modelu Vaneo vyráběného v letech 2002 až 2005. Ten využíval sendvičovou koncepci první generace třídy A, ale pro nezájem zákazníků skončil a na jeho místo nastoupila třída B.
Mercedes-Benz chce s Citanem získat 5% podíl na evropském trhu v kategorii kompaktních užitkových a multifunkčních vozů. Podle údajů automobilky od poloviny 90 let dvacátého století tato kategorie narostla na 700.000 prodaných automobilů.