Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz E 250 BlueTec: Euro 6 také pro čtyřválcový biturbodiesel

Diskuze (6)
Na newyorském autosalonu Mercedes představuje novou třídu E ve verzi E 250 BlueTec. SCR katalyzátor a další úpravy mu zajišťují splnění podmínek normy Euro 6, ale hlavně také přísné americké Bin 5. Díky tomu se by se mohl prodávat ve všech státech USA.

Mercedes E 250 BlueTec má na autosalonu v New Yorku premiéru zatím jako koncept a jen ve verzi pro Spojené státy. Přesto může ilustrovat, jaké jsou současné možnosti Mercedesu na poli vznětových motorů. Zatímco letos v září vstoupí v EU závazně v platnost pro nová auta norma Euro 5, E 250 BlueTec už vyhovuje Euro 6, která bude implementována počínaje rokem 2014. Hlavní rozdíl mezi těmito předpisy je v dovoleném množství emisí oxidu dusíku – zatímco diesely Euro 5 mohou vypouštět nejvýše 0,18 g/km, Euro 6 jen 0,08 g/km.

Koncept ekologicky šetrného éčka vychází z nového E 250 CDI BlueEfficiency. Tento motor je osazen dvěma turbodmychadly a vstřikováním common-rail čtvrté generace s piezo-elektrickými vstřikovači, které mají pracovní tlak 2000 bar. Při nižším objemu, než měl předchůdce, dává o 20 % vyšší výkon (150 kW) a o 25 % vyšší točivý moment (500 Nm při 1600-1800 min-1). Tyto hodnoty po přepočtu na objem znamenají vynikajících 70 kW/l a 233 Nm/l.

E 250 BlueTec má základní parametry shodné se standardním sériovým modelem. Přebírá veškeré inovace, jako oxidační katalyzátor v bezprostřední blízkosti motoru a nové umístění filtru pevných části. Toto rozložení zvyšuje účinnost příslušných komponent a u filtru pevných částic zkracuje dobu potřebnou pro regeneraci. Verze BlueTec dále přidává dva SCR katalyzátory a vstřikování 33% roztoku močoviny AdBlue.

Doporučujeme
Představujeme: Mercedes-Benz E – Třída sama pro sebe

AdBlue, který chemickou reakcí snižuje obsah oxidů dusíku ve výfukových plynech, je přechováván v 25litrové nádrži. Ta je vybavena membránovým čerpadlem a tlakovým a teplotními senzory, které hlídají, aby obsah nezamrznul. Při extrémně nízkých teplotách AdBlue ohřívá k tomu určená elektrická topná jednotka. Nádrž se nachází v zavazadlovém prostoru u náhradního kola a 25 litrů AdBlue vystačí na doby jednoho servisního intervalu. Technologie BlueTec tak nijak neomezuje uživatelský komfort.

Termín zahájení sériové výroby zatím nebyl zveřejněn. Podobně upravený model se začne v Evropě prodávat během letošního roku – jedná se o E 350 BlueTec.

Diskuze (6)
12. 4. 2009 18:56
Re: chyba?
Záleží i na druhu paliva, protože například methan či propan-butan obsahují méně uhlíku a více vodíku, takže při srovnatelné spotřebě s běžným benzínem vypouštějí CO2 méně (a H2O více).
Avatar - Falco
12. 4. 2009 05:31
E-Class
50 000 objednávek [odkaz] :-)
12. 4. 2009 01:01
Re: chyba?
Nechci se plest ale, oni nemluvi o CO2 ale o dusiku, to je neco jineho!!!
12. 4. 2009 00:29
Močovina
Tenhle systém se mi moc líbí. Jednoduché a levné obejítí přídatných složitých redukčních kovových katalyzátorů, které jsou poměrně nákladné a zvyšují odpor. Navíc v malých množstvích odcházejí tyto toxické kovy spolu se spalinami do ovzduší. Takhle se redukují oxidy dusíku močovinou až na dusík :yes: Škdoda, že to není povinný výbava všech automobilů - čichat ráno ve městě dráždivý smrad je dost nepříjemné a na zdraví to nepřidá...