Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz eActros pro Nagel-Group uzavírá testovací flotilu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Mercedes-Benz eActros pro společnost Nagel-Group je desátým a tak posledním vozidlem takzvané „inovační flotily“ od Mercedes-Benz Trucks pro testování elektrických nákladních vozidel v reálném provozu u různých dopravců.

Mercedes-Benz eActros svou technikou navazuje na koncept Mercedes-Benz Urban eTruck, ale představuje výrazný posun směrem k sériové produkci. Koncern Daimler AG již začátkem loňského roku oficiálně oznámil, že k vybraným zákazníkům značky Mercedes-Benz zamíří deset těchto vozidel ve dvounápravových a třínápravových provedeních s maximální celkovou hmotností 18 tun a 25 tun.

Testování vozidel Mercedes-Benz eActros se pak naplno rozběhlo v září roku 2018, kdy bylo první z deseti vozidlo předáno do služeb první z dvaceti vybraných společností. Každá z nich má mít po dobu jednoho roku možnost provozovat jedno z vozidel eActros. Prvním provozovatelem tohoto elektrického nákladního automobilu se stala společnost Hermes a další vozy následně zamířily do vozových parků společností TBS Transportbeton, Meyer-Logistik, Logistik Schmitt a Dachser. Nejnovější provozovatele vozidel eActros představují od června letošního roku společnosti Camion Transport a Migros ve Švýcarsku.

Posledním a v pořadí desátým zástupcem takzvané „inovační flotily se stal Mercedes-Benz eActros ve dvounápravovém provedení s celkovou hmotností 18 tun, který byl osazen chladicí nástavbou od Schmitz Cargobull. Toto vozidlo zamířilo do vozového parku společnosti Nagel-Group a v jejích službách bude zásobovat potravinami obchody v centru Hamburku. Díky svému elektrickému pohonnému systému může tento nákladní automobil sloužit i k zásobování obchodů v zónách se zákazy vjezdu pro vozidla se vznětovými motory.

Mercedes-Benz eActros má poháněnou nápravu osazenu dvojicí kapalinou chlazených vysokorychlostních asynchronních třífázových elektromotorů. Každý z nich disponuje výkonem 126 kW a točivým momentem 485 N.m, který se může díky převodování zvýšit až na 11.000 N.m. Potřebnou energii elektromotorům poskytují lithium-iontové baterie s celkovou kapacitou 240 kWh.

Dojezd na jedno nabití se má pohybovat okolo 200 km, což má být více než dostatečné pro každodenní provoz rozvážkového nákladního automobilu. K dobíjení je využíván standardizovaný konektor CCS a v závislosti na nabíjecím výkonu od 20 do 80 kW jsou baterie na 100 % nabity během tří až jedenácti hodin.

Mercedes-Benz uvádí, že cílem celého projektu testování flotily deseti vozidel eActros ve skutečném provozu u vybraných klientů je v případě jeho úspěšného průběhu spuštění sériové výroby čistě elektřinou poháněných těžkých nákladních vozidel pro krátké trasy v roce 2021.

Zdroj: Daimler AG

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme