Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Arocs nastupuje s digitální palubní deskou a kamerami místo zrcátek

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Mercedes-Benz na veletrhu Bauma 2019 představuje modelovou řadu Arocs s řadou novinek v oblasti techniky a vybavení pro zvýšení bezpečnosti provozu i komfortu ovládání vozidla.

Mercedes-Benz Arocs se veřejnosti poprvé představil začátkem roku 2013 a v nabídce své značky představuje modelovou řadu, která je určena především pro využití ve stavebnictví. Nyní se v rámci mezinárodního veletrhu stavební i těžařské techniky a nákladních vozidel Bauma 2019 v Mnichově představuje ve svém nejnovějším provedení.

Mercedes-Benz se v případě modelové řady Arocs vydal stejným směrem jako u modelů řady Actros, u nichž se při jejich loňské modernizaci zaměřil především na zvýšení bezpečnosti a komfortu ovládání vozidel spolu s cílem výrazného snížení provozních nákladů.

Mercedes-Benz Arocs má i ve svém nejnovějším provedení nabízet řadu možností konfigurací podvozků od dvounápravových verzí 4x2 a 4x4 přes třínápravová vozidla 6x2, 6x4 a 6x6 až po čtyřnápravové vozy 8x2, 8x4, 8x6 a 8x8. Součástí nabídky jsou i speciální varianty, které mohou mít například jednu přední a tři zadní nápravy nebo čtyřnápravové verze s řízení první přední a poslední zadní nápravou.

Podobně pestrá nabídky jako u provedení podvozků je i v oblasti pohonných jednotek. Pro nejnovější provedení modelové řady Arocs nabízí Mercedes-Benz možnost výběru ze čtyř vznětových řadových šestiválců s přeplňováním s objemy 7,7 l, 10,7 l, 12,8 l a 15,6 l. Tyto motory nabízí celkem 18 různých úrovní nejvyššího výkonu od 175 kW (238 k) do 460 kW (625 k). Hodnoty nejvyššího točivého momentu se pohybují od 1000 do 3000 N.m.

Motory jsou kombinovány s převodovkami Mercedes-Benz PowerShift 3, disponujícími osmi, dvanácti nebo šestnácti rychlostními stupni. Standardem jsou jízdní režimy

Economy/Standard a Power nebo Offroad. Přepracovaný tempomat PPC (Predictive Powertrain Control) má přispívat je snížení spotřeby paliva. Připojitelný hydraulický pohon předních kol pro rozjezd HAD (Hydraulic Auxiliary Drive) je i nadále dodáván na přání.

Mercedes-Benz Arocs jde v oblasti zvýšení bezpečnosti a komfortu ovládání ve stopách modelové řady Actros, což znamená, že i v jeho případě je nyní k dispozici systém MirrorCam, který tvoří kamery a displeje, nahrazující klasická vnější zpětná zrcátka. Kamery jsou umístěný na tenkých pylonech nad rámy dveří, v místech kde jsou běžně uchycena ramena vnějších zpětných zrcátek, a výrazně přispívají ke snížení aerodynamického odporu vzduchu čelní plochy vozidla.

Záběry z kamer se promítají na 15palcové displeje s rozlišením 720 x 1920 pixelů, které jsou umístěné v kabině na A sloupcích. Na těchto displejích může být zobrazena mnohem větší plocha, než jakou mohou zabírat klasická vnější zpětná zrcátka. Systém navíc může pracovat, i v případě, že je vozidlo zaparkováno a okna při odpočinku řidiče kryjí závěsy. Ty znemožňují výhled klasických zpětných zrcátek, ale nijak neomezují práci kamer a displejů.

Další novinkou, kterou Arocs přebírá od modelu Actros, je palubní deska s dvojicí velkých barevných displejů, poskytující kompletní přehled o provozních údajích vozidla. Prostřednictvím těchto displejů lze ovládat multimediální systém i klimatizaci.

V souvislosti s bezpečností provozu vozidel modelové řady Arocs v její nejnovější podobě je nejdůležitější novinkou systém Active Brake Assist 5. Ten ke svému fungování využívá data z radaru i kamer a mimo jiné je připraven poskytnout podporu řidiči v případě hrozícího nárazu zezadu. Případným nehodám s chodci má být nyní schopen předcházet lépe než jeho předchozí generace.

Zdroj: Daimler AG

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme