Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz F 400 Carving – zdivočelé SLA

Michal Fokt
Diskuze (0)
Německá automobilka si přichystala na tokijský autosalon studii roadsteru F 400 Carving. Tomu se v zatáčkách odklánějí vnější kola, což zvyšuje stabilitu při jízdě.

Německá automobilka si přichystala na tokijský autosalon studii roadsteru F 400 Carving. Tomu se v zatáčkách odklánějí vnější kola, což zvyšuje stabilitu při jízdě.

Co vznikne, když se spáří Mercedes-Benz Vision SLA s monopostem formule 1? Pravděpodobně takový vůz, jako F400 Carving. Malý automobil s krátkým rozvorem, opatřený agresivně střiženou karoserií, v některých partiích se podobající již letitému konceptu Hyundai HCD I. Takovéhle křivky však konzervativnímu německému výrobci nejsou zrovna vlastní, takže se příznivci značky nejspíš podobného dravce nedočkají, s čím však majitelé vozů s hvězdou na chladiči budou možná jednou mít tu čest, je podvozek.

Koncept F 400 Carving je totiž unikátní konstrukcí stejně jako vzhledem. Povozek umožňuje odklon vnějších kol při průjezdu zatáčkou, a to až dvacet stupňů od svislé osy. To by mělo zajistit dobrou stabilitu vozu v zatáčce, a tudíž i možnost jejího rychlejšího projetí (podle techniků od mercedesu až o 25%). Takovýto podvozek však nemůže spolupracovat s klasickou pneumatikou, protože ta nemá potřebnou příčnou stabilitu (v zatáčkách totiž vůz jede pouze po vnitřní části běhounu), ani speciální vzorek, nutný pro takovýto způsob kontaktu s vozovkou. Pérování je hydropneumatické a umožňuje změnu světlé výšky a tuhosti tlumení. K dalším vymoženostem pak patří elektronické propojení volantu a kol (drive by wire), použití optických vláken vedoucích světlo z xenonových výbojek předním projektorům, jenž mají parabolu s funkcí samočinného natáčení v zatáčkách.

Michal Fokt
Diskuze (0)