Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6: Šestikolka pro šejky

Autotip Autotip Autotip Autotip 20. 3. 2013 • 14:20
56
4
Zobrazit náhledy (56)
Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6
Legendární model G nepřestává fascinovat – nyní dostal například šest kol a 400kilowattové biturbo.

Zámožné arabské šejky hned tak něco nezaujme. A když už, tak to samozřejmě musí mít špičkové parametry. Nám se může zdát osmiválcové

biturbo a šest poháněných kol do terénu jako zbytečnost, pro tamější svět jsou však superlativy denním chlebem. Zejména při místních cenách benzinu. K žánru samozřejmě patří i extrémní luxus, spousta kvalitní kůže a ušlechtilých materiálů. Ať už vaše každodenní cesty vedou po poušti, patagonských stepích či Grónsku, těžko se najde terén, který by mamutí off-road Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 neprojel.

Téměř šest metrů oceli působí mohutně a téměř vojensky. A skutečně, třínápravové monstrum délky 588 cm má kořeny v armádě. V té australské slouží 2000 „géček“ s šesti poháněnými koly už dávno.

V dnešní hysterii kvůli každému gramu CO2 se Daimler pustil do stavby něčeho, co skleníkové plyny vypouští nikoliv po gramech, ale rovnou kilogramech na kilometr. Po zkušebním kolečku v poušti Murqquab nám palubní počítač předložil k uvěření průměrnou spotřebu kolem 30 litrů na 100 km, skutečný průtok jsme velmi střízlivě odhadli spíše na padesát.

Ale to zde nikoho moc nezajímá, benzin stojí stejně jako balená minerálka. Natankování po hrdlo, tedy 159 litrů, vyjde na směšných 1450 korun, v Česku byste zaplatili čtyřikrát tolik. A dojeli velmi opatrnou jízdou zhruba z Plzně do Ostravy. Jenže kdo by se s takovým monstrem obtěžoval na dálnici, když navíc ani nejede přes 160 km/h?

Stěží uvěřitelné šestikolce je mnohem lépe v dunách, což bohaté syny pouště zajímá mnohem více, stejně jako patřičný celkový rozvor 4,22 m. I s ním je šestikolový velbloud dostatečně obratný, mj. díky rozdělení síly mezi nápravami v poměru 30 : 40 : 30.

Pak teprve začíná kouzlo se zavíráním diferenciálů. Písečná bestie totiž k obvyklým třem přidala další dva pro třetí nápravu. První tlačítko tedy aktivuje závěry obou podélných a ze čtyřtunového monstra je rázem létající koberec, který nezastaví snad žádná duna.

TECHNICKÉ ÚDAJEMercedes-Benz G 63 AMG 6x6
Motorzážehový osmiválec biturbo
Objem5461 cm3
Výkon 400 kW při 5500/min
Točivý moment 760 N.m při 2000/min
Převodovka sedmistupňová samočinná
pohon stálý pohon všech kol
Nádrž 96 + 63 l
Celkový rozvor 4220 mm
Vnější rozměry5875 x 2110 x 2280 mm
Pohotovostní hmotnost 3850 kg
Největší rychlost160 km/h
Základní cena cca 9 000 000 Kč

To je ale teprve začátek. Následuje totiž druhé tlačítko ze tří, tentokrát k zablokování obou zadních příčných diferenciálů. A pak se dá hranatá záď do tance – přemotorovaný kolos začne driftovat jako Porsche 911 a nechá se ve skluzu krásně regulovat plynem. Takové povyražení by od bílého mastodonta čekal asi málokdo.

V tom se ze sedadla spolujezdce ozve hlas našeho průvodce, zkušebního jezdce Mercedesu: „ESP deaktivováno a ABS samozřejmě také.“ Dodatečně nás, zvyklé sledovat trakci na asfaltu, polilo horko. Takže jsme tu driftovali se čtyřmi tunami auta, které v plné výbavě už nestojí 9, ale dokonce 10 milionů korun, bez ABS? „Na písku je stejně k ničemu,“ uklidňuje nás průvodce. Opravdu, v osmdesáti jsme zadupli brzdový pedál do podlahy a monstrum zastavilo mnohem dřív – zablokovaná kola si vytvořila klíny z písku.

Technické údaje G 63 AMG 6x6 G 500 Station Wagon lang
Světlá výška 460 mm 210 mm
Nájezdový úhel p/z 52°/54° 36°/37°
Přejezdový úhel 30° (58 %) 28° (54 %)
Brodivost 1000 mm 600 mm

Kompletní text si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 6/13, který je právě k dostání na stáncích.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Chlapci s uterakmi
| 23. 3. 2013
vydim ze chlapci s uterakmi kupia kazdu ko...tinu, len preto aby nik iny nieco take na svete nemal....
Avatar - 3_diamanty
"BUM"
| 20. 3. 2013
co na ryby , na slovenske rozbite cesty a proti nervoznym soferom je to ideal :yes:

v tomto sa konecne bude dat na slovensku bezpecne jazdit ;-)
"BUM"
| 20. 3. 2013
BOMBA >:D

Na ryby jak dělaný. >:D >:D
Avatar - Inferius
6x6
| 20. 3. 2013
Pro šejky je to jako dělaný :-). Provozní náklady pro ně nebudou problém.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku