Mercedes-Benz S
Mercedes-Benz S
Mercedes-Benz S
Mercedes-Benz S
24 Fotogalerie

Mercedes-Benz: Nové motory V6 a V8 CGI biturbo už na podzim

Po čtyřválcových motorech 180 CGI, 200 CGI a 250 CGI připravuje Mercedes kombinaci přímého vstřikování a přeplňování turbodmychadlem také pro novou generaci motorů, které se na podzim představí v třídách S a CL.

Hlavní letošní novinkou v horních patrech modelové řady Mercedes-Benz se stane nový motor 4,7 V8. Díky přeplňování dvojicí výfukových turbodmychadel a přímému vstřikování CGI nabídne z tohoto objemu výkon 320 kW (+35 kW) a maximum točivého momentu 700 Nm (+170 Nm), navíc dostupné již od 1800 min-1. Proti současnému 5,5 V8 to představuje zmenšení objemu o 15 % a navýšení výkonu o 12 %.

Prvního nasazení se nový motor dočká v modelu CL 500. Zde přinese snížení kombinované spotřeby o 22 % na 9,5 l/100 km. Krátce nato nasadí Mercedes tento motor i do limuzíny S 500. Další údaje k nové motorizaci nejsou zatím k dispozici.

V oblasti základních zážehových motorů se chystá nový 3,5 V6. Na rozdíl od současného provedení bude mít úhel sevření válců 60° (dosud 90°), k tomu dostane přímé vstřikování CGI a systém Start-Stop. Agregát má modulární konstrukci, která umožní do budoucna zástavbu přeplňování turbodmychadlem, spojení s elektromotorem do hybridního systému, nebo kombinaci s pohonem všech kol 4Matic.

Výkon základní atmosférické 3,5 V6 bude 225 kW (+25 kW), točivý moment 370 Nm (+20 Nm). Předběžný údaj kombinované spotřeby v třídě S je 7,6 l/100 km. To představuje úsporu 24 % a spotřebu srovnatelnou s aktuálním provedením S 400 Hybrid.