Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz SLS AMG GT3: Další křídla pro křídláka

Diskuze (2)
Zájemci o závodění s novodobým „Gullwingem“ mají nyní šanci. Mercedes-Benz začal nabízet model SLS AMG ve specifikaci GT3 postavené podle homologačních pravidel FIA pro okruhové závody.

Kategorie okruhových aut GT3 patří k nejoblíbenějším. Základem těchto speciálů jsou totiž běžné výkonné sportovní vozy, pravidla pro homologaci navíc vyžadují značnou míru shody závodního auta se standardní silniční specifikací. Díky tomu jsou vozy GT3 relativně dostupné. V konkrétním případu Mercedesu SLS AMG GT3 je cena pro závodní týmy určena na 334 tisíc Euro bez daní. S DPH je to těsně pod 400 tisíc Euro, tedy zhruba 10 milionů korun.

S modelem SLS se divize AMG opět vrací na závodní tratě. Bohaté zkušenosti s okruhovými závody sahají u AMG až do roku 1967, kdy se firma, tehdy ještě jako nezávislý úpravce, začala zúčastňovat závodů cestovních vozů se sedanem 300 SEL.

Speciál byl postaven ve spolupráci AMG s firmo HWA, která pro Mercedes technicky zajišťuje angažmá v seriálu DTM. Z DTM také pochází hlavní testovací pilot – Bernd Schneider, který se může pochlubit ziskem nejvíce mistrovských titulů v historii DTM. Testů se účastní také Thomas Jäger, který má za sebou kariéru v DTM a letos vede v Porsche Carrera Supercup.

Karoserie SLS AMG byla upravena s cílem vylepšit aerodynamiku. Nové je přední lízátko, boční křidélka, blatníky jsou rozšířeny, na kapotě motoru se objevily nové větrací otvory a v nástavcích prahů je také zabudován přívod vzduchu pro chlazení zadních brzd. Samozřejmostí je přítlačné křídy, zakrytý spodek auta a nastavitelný difuzor.

Pravidla FIA GT3 dovolují zachovat atmosférický motor 6,3 V8 s mazáním se suchou skříní, avšak vzadu umístěná (nepovolená) dvouspojková převodovka musela ustoupit klasické sekvenční. I v závodním autě je ale motor s převodovkou spojen dutou karbonovou rourou, ve které se nachází kardan.

Zavěšení kol je také celé odvozeno od silniční verze, má však plně nastavitelnou geometrii, tuhost tlumičů a tuhost pružin.

Z bezpečnostních úprav nechybí systém ochrany krku pilota HANS, hasicí systém a bezpečnostní palivová nádrž o objemu 120 litrů.

Auto má kromě homologace FIA GT3 také povolení startovat v ADAC GT-Masters a ve vytrvalostních závodech organizace VLN, pod kterou patří 24hodinovky na Nürburgringu a ve Spa-Francorchamps.

Diskuze (2)
11. 8. 2010 21:00
erotika
slint :-)