Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Vario: Produkce potvrzena nejméně do roku 2013

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 28. 6. 2010 • 02:31
67
2
Zobrazit náhledy (67)
Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario Mercedes-Benz Vario
Řadu velkých vanů Vario vyrábí Mercedes-Benz již od roku 1996. Jejich produkce poběží ještě nejméně tři roky.

V souvislosti s tím jsou přichystány drobné optické změny a modernizace technického rázu. Ty se týkají nového motoru, který bude nejen díky upravenému výfukovému systému splňovat emisní normu Euro 6. Největší výhodou Varia je agregát uložený vpředu a přístupný krátkou kapotou. Mercedes tak nemá sklopnou budku jako někteří konkurenti, což mu umožňuje nabízet i skříňová provedení.

Vario (kód W670) se vyrábí v závodě Ludwigsfelde již patnáctou sezonu . Je velice populární, neboť kromě továrních dodávek, kombi a malých busů vznikají hlavně valníky, sklápěče a samostatné podvozky. Na posledně jmenované si nechá zákazník namontovat nástavbu dle svých požadavků u specializovaných výrobců. Varia slouží kromě jiného i jako sanitky, nebo se na jejich základě staví obytné automobily.

Série W670 přišla na trh v roce 1996 jako důkladná modernizace předchozí řady T2, vyráběné od roku 1986. Přeplňovaný vznětový motor OM 904 sdílí s větším Ategem. Přímovstřikový řadový čtyřválec objemu 4249 cm3 může mít v současnosti výkon od 95 do 130 kW (129-177 k) a disponuje točivým momentem až 675 Nm, základní varianta má 500 Nm/1200-1600 min-1. Specifikace připravované modernizace ještě nejsou známy.

Vario nabízí čtyři rozvory náprav, dodávky jsou schopny pojmout dokonce 17 m3 nákladu. Celková hmotnost jednotlivých verzí se pohybuje od 5 do 8,2 t, standardně jsou nabízeny ty v rozmezí od 5,9 do 7,5 t, na přání klienta lze ale užitečnou hmotnost zvýšit, nebo naopak. Vzduchové odpružení zadní nápravy je vždy za příplatek, kotoučové brzdy s vnitřním chlazením na všech kolech jsou standardem.

Český dovozce nemá ceníky v naší měně, ale pouze v eurech a jsou přepočítávány dle aktuálního kurzu. Nejlevnější podvozek FG stojí 35.556 eur (asi 915.400 Kč), skříň KAWA pak 39.451 eur (zhruba 1.016 mil. Kč).

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

hasiči
| 29. 6. 2010
Je to nezmar auto. Na Slovensku má každý požární útvar, a to i dobrovolný minim. jedno Vario v hasičské úpravě od Rossenbauera v garáži.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku