Mercedes-Benz Vario: Produkce potvrzena nejméně do roku 2013
V souvislosti s tím jsou přichystány drobné optické změny a modernizace technického rázu. Ty se týkají nového motoru, který bude nejen díky upravenému výfukovému systému splňovat emisní normu Euro 6. Největší výhodou Varia je agregát uložený vpředu a přístupný krátkou kapotou. Mercedes tak nemá sklopnou budku jako někteří konkurenti, což mu umožňuje nabízet i skříňová provedení.
Vario (kód W670) se vyrábí v závodě Ludwigsfelde již patnáctou sezonu . Je velice populární, neboť kromě továrních dodávek, kombi a malých busů vznikají hlavně valníky, sklápěče a samostatné podvozky. Na posledně jmenované si nechá zákazník namontovat nástavbu dle svých požadavků u specializovaných výrobců. Varia slouží kromě jiného i jako sanitky, nebo se na jejich základě staví obytné automobily.
Série W670 přišla na trh v roce 1996 jako důkladná modernizace předchozí řady T2, vyráběné od roku 1986. Přeplňovaný vznětový motor OM 904 sdílí s větším Ategem. Přímovstřikový řadový čtyřválec objemu 4249 cm3 může mít v současnosti výkon od 95 do 130 kW (129-177 k) a disponuje točivým momentem až 675 Nm, základní varianta má 500 Nm/1200-1600 min-1. Specifikace připravované modernizace ještě nejsou známy.
Vario nabízí čtyři rozvory náprav, dodávky jsou schopny pojmout dokonce 17 m3 nákladu. Celková hmotnost jednotlivých verzí se pohybuje od 5 do 8,2 t, standardně jsou nabízeny ty v rozmezí od 5,9 do 7,5 t, na přání klienta lze ale užitečnou hmotnost zvýšit, nebo naopak. Vzduchové odpružení zadní nápravy je vždy za příplatek, kotoučové brzdy s vnitřním chlazením na všech kolech jsou standardem.
Český dovozce nemá ceníky v naší měně, ale pouze v eurech a jsou přepočítávány dle aktuálního kurzu. Nejlevnější podvozek FG stojí 35.556 eur (asi 915.400 Kč), skříň KAWA pak 39.451 eur (zhruba 1.016 mil. Kč).