Mercedes prý chystá menší třídu G, údajně se spalovacím i elektrickým motorem
Modelová rodina třídy G by se po elektromobilu mohla rozrůst ještě o kompaktní model.
Mercedes-Benz třídy G je dodnes fascinujícím strojem, který ke svým terénním kořenům dokázal přidat ještě pořádnou dávku luxusu a ve verzích AMG i výkonu. Zanedlouho by se pak ikonická třída G měla dočkat i elektrického sourozence EQG, který by měl na schopnosti vozu navázat a přinést je do elektrické éry.
Podle zprávy německého magazínu Handelsblatt, na které nedávno upozornili kolegové z Motor1, se však v Mercedesu údajně pracuje na ještě jednom modelu, jenž by navazoval na ikonický Geländewagen. Údajně by mělo jít o menší třídu G, zámořskými kolegy označovanou jako „baby G“.

Za prosazováním tohoto projektu by údajně měl stát samotný Ola Källenius, CEO značky, představení modelu se pak očekává zhruba v roce 2026. Za zmínku přitom stojí, že po mechanické stránce nejspíš nebude kompaktní třída G se svým sourozencem nijak spřízněna.
Zatímco plnotučný Mercedes-Benz třídy G stále používá pro offroady osvědčenou konstrukci kabiny na rámu, menší G by údajně mohlo stát na nové platformě MMA, jejíž premiéra se očekává v roce 2024. Jako první by se na nové platformě měly představit modely CLS, GLA nebo GLB.
Třída G by tak de facto následovala nový Ford Bronco, který je dostupný jako plnohodnotný offroad s rámovou konstrukcí, nebo jako kompaktní SUV Bronco Sport se samonosnou karoserií a běžnější technikou (jakkoliv je i Bronco Sport v terénu překvapivě schopné).
Nový menší model třídy G by pak zřejmě nemusel být o tolik menší, tedy alespoň co se délky týče, pravděpodobně by však nabídl nižší světlou výšku a s tím související horší vlastnosti v terénu. V jeho výbavě by pak možná nemuselo být tolik do terénu zaměřených doplňků, jako jsou uzávěrky diferenciálů či redukční převodovka.

Nová platforma by údajně měla pracovat s 800V architekturou a při jejím vývoji by měly být zužitkovány poznatky získané při vývoji konceptu Vision EQXX. O možné podobě nového modelu zatím nepadla ani zmínka, třída G je však proslavena svými hranatými tvary, na které by měl navázat i produkční model EQG.
Jistý náznak budoucnosti třídy G nám přitom automobilka nabídla již v roce 2012, kdy představila futuristický koncept Ener-G-Force. Je však otázkou, jak moc je dnes ještě aktuální.