Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MG uvádí nový elektromobil pro Evropu. S dojezdem 450 km a baterií vyměnitelnou na počkání

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 29. 6. 2022 • 19:54
11
Zobrazit náhledy (11)
MG4 Electric MG4 Electric MG4 Electric MG4 Electric MG4 Electric MG4 Electric

Značka MG uvádí první model postavený na nové architektuře. Elektrický hatchback MG4 Electric cílí na Evropu, kam dorazí závěrem roku.

Nový, čistě elektrický hatchback MG4 Electric je jako první vůz automobilky posazen na nové platformě MSP. Řadí se do nižší střední třídy, za jeho nejbližšího konkurenta tak můžeme považovat Volkswagen ID.3 a spol.. S vnějšími rozměry 4287 x 1836 x 1504 mm slibuje dostatek prostoru pro pětičlennou rodinu, ale i ideální rozložení hmotnosti v poměru 50:50.

Jízdní požitek má kromě jiného umocnit i fakt, že MG4 Electric je zadokolkou. Baterie mají kapacitu 51, respektive 64 kWh a chlubí se výškou pouhých 11 centimetrů, což je podle výrobce nejtenčí baterie v dané třídě. Ta podle metodiky WLTP zajistí dojezd 350, respektive 450 kilometrů na jedno nabití. MG však avizuje příjezd dalších variant včetně čtyřkolek.

Video se připravuje ...

S menší baterií dostanete na zadní nápravě jeden elektromotor o výkonu 125 kW. Provedení s větším akumulátorem dostává vzadu 150kW elektromotor, s nímž auto zrychlí na stovku za 8 sekund a pokračovat může na maximální rychlost 160 km/h. MG4 Electric aktuálně prochází závěrečným testováním v různorodých podmínkách napříč Evropou. Součástí je i finální test odolnosti na 120.000 kilometrů.

Vraťme se ještě ke zbrusu nové platformě. Ta po vzoru konkurence umožní postavit auta nejrůznějších střihů a velikostí. Výrobce uvádí, že na architektuře mohou být posazeny vozy s rozvorem 2650 až 3100 milimetrů. Na stejném základu tak výhledově můžeme očekávat nejen hatchback, ale i sedan, SUV či MPV. Platforma totiž kromě jiného umožňuje i zabudování baterek s kapacitou 40 až 150 kWh.

Tím však technologické schopnosti nového MG nekončí. Platforma umožňuje upgrade na 800V palubní síť (ze současných 400 V), což by přineslo ještě efektivnější práci s energií a rovněž výkonnější nabíjení. Kromě toho je technika připravena na snadnou výměnu baterie, tzv. Battery as a Service. V neposlední řadě stojí za zmínku aktualizace vzduchem, stejně jako příprava na pokročilá řešení autonomního řízení.

Doporučujeme

Témata