Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MG uvádí nový levný pickup. Techniku sdílí s budoucím Volkswagenem

MG U9 Dual Cab
MG U9 Dual Cab
MG U9 Dual Cab
MG U9 Dual Cab
40 Fotogalerie
Michal Dokoupil
Diskuze (4)

Dřívější značka sporťáků MG má dnes širokou nabídku čítající desítky modelů, z nichž jen pár se dostane i k nám. Další novinkou je velký pickup MGU9, který by cenovkou zaujal i u nás.

V Česku je značka MG známá pro dostupné modely se všemi hlavními pohony. Základem nabídky jsou SUV, má ale i dva hatchbacky a dokonce elektrický roadster. Ve světě je ale nabídka podstatně širší a dohromady čítá až 30 modelů. A to včetně off-roadů, sedanů, kombi, MPV či pick-upů. A právě řady pick-upů MG teď rozšířil nový model, navazující na starší MG T60.

MGU9 je 5,5 metru dlouhý rámový pick-up s velmi hranatým designem a obří maskou. Nepodobá se ničemu dalšímu v nabídce značky, což je v tomto případě logické. Pochází totiž od značky Maxus, která také patří pod koncern SAIC. U9 je přeznačkovaným modelem Terron 9, který se už mimochodem prodává také v Evropě.

Zde se ale setkáme pouze s elektrickou verzí, zatímco MG sáhlo po spalovacích motorech. Prvním trhem pro novinku je Austrálie, kde U9 přijíždí s 2,5litrovým turbodieselem o výkonu 160 kW a 520 Nm točivého momentu. Poháněna jsou všechna kola pomocí systému od BorgWarner a převodovka je osmistupňový automat ZF. Na obou nápravách mohou být uzávěrky diferenciálu, nosná kapacita je až 870 kg a tahat může až 3,5 tuny.

V Austrálii největší MG začíná na ceně v přepočtu 723.000 Kč, nejvybavenější verze je za pořád slušných 832.000 Kč. Konkurenci má silnou a jednou z největších bude právě Terron 9, který se už v Austrálii prodává také. Mimochodem pod značkou LDV, což je původní britská automobilka, kterou SAIC koupil a na většinu trhů přejmenoval na Maxus. LDV Terron 9 v Austrálii začíná na ceně v přepočtu 682.000 Kč, má však vzadu listová pera, zatímco MG nabídne víceprvkovou nápravu.

Stejný základ mimochodem využije také Volkswagen pro další verzi pick-upu Amarok. Na základě Terronu 9 vznikne pick-up s hybridním pohonem, jestli využije také stejnou karoserii, se zatím neví. Vůz však nenahradí Amarok v Evropě, ale v Jižní Americe, kde se bude také v argentinské továrně Volkswagenu vyrábět.

V Evropě je vůz dostupný třeba v Německu, kde se prodává jako elektrický Maxus eTerron 9. I ten má pohon všech kol, se 125 kW elektromotorem vpředu a 200 kW vzadu, na stovku zrychlí za 5,8 sekundy. Baterie má kapacitu 102 kWh a dojezd dle WLTP je až 566 kilometrů. Auto má pod kapotou velký přední kufr s objemem 236 litrů a tahat může až 3,5 tuny. Základní cena v Německu je v přepočtu 1.530.000 Kč.

Video placeholder
MG Cyberster - Videotest Auto.cz • Zdroj: Auto.cz

Zdroj: MG, zdroj foto: MG, zdroj videa: 

Vstoupit do diskuze (4)