MGF je krásný sporťák za dva platy. Na tohle si dejte před koupí pozor
Opravdové sportovní auto má mít pohon zadní nápravy a rozložení hmotnosti mezi přední a zadní blízko poměru 1:1. S MGF si lze závodní koncepci užít už za cenu od 80.000 korun.
Výroba modelu MGF byla ve Velké Británii zahájena v roce 1995. Šlo o první zcela nové MG od ukončení výroby MGB v roce 1980. Předchozí RV8 sice bylo jakousi první novou vlaštovkou a příslibem blýskání na lepší časy pod patronací Roveru, ale ve skutečnosti mělo základ v „béčku“, byť výrazně modernizovaném. Vývoj MGF zahájili už na sklonku 80. let a první návrhy sahají až ke studii výkonného kupé MG EX-E s motorem uprostřed. MGF bylo zároveň prvním MG prodávaným oficiálně u nás, a sice od začátku výroby. Od roku 2001 se kompletovalo modernější TF, a to až do kolapsu skupiny MG Rover na jaře 2005. V roce 2007 byla pod čínským vlastníkem výroba TF coby LE500 obnovena a auta se vyráběla až do roku 2011. TF LE500 ovšem vznikalo už v Číně.
Stejně jako u jiných takto starých aut první, na co se lidé ptají, je koroze. Je to možná k nevíře, ale MGF/TF je z hlediska antikorozní ochrany řešeno ze všech přímých konkurentů nejlépe. Asi nejblíže má k němu dvojice japonských aut Mazda MX-5 a Toyota MR2. U prvně jmenované korodují prahy a podlaha, u druhé generace navíc nosníky v motorovém prostoru. MR2 (bavíme se o třetí generaci) je o něco lepší, ale i zde je rez problém.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!