Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MINI Coupé Concept: Malý dvoumístný sportovec pro Frankfurt

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)

V den padesátého výročí zahájení produkce původního Mini odhalila britská automobilka MINI koncept dvoumístného kupé, které vychází ze současného modelu a veřejnosti se představí na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu.

MINI Coupé Concept má být oslavou minimalistického ducha své značky. Dvoumístný koncept vychází ze sériového třídveřového hatchbacku John Cooper Works, s nímž sdílí celkovou délku karoserie 3174 mm i šířku 1683 mm. Oproti produkčním modelům ovšem došlo k snížení celkové výšky ze 1407 mm o 51 mm na 1356 mm.

Koncept, jehož premiéra na veřejnosti je naplánována na frankfurtský autosalon, je se sériovým MINI John Cooper Works shodný nejen svou délkou a šířkou, ale i designem karoserie až po spodní hranu oken. Stejná je celá příď včetně nárazníku. Na bocích jsou stejné nástavce prahů a zadní nárazník je rovněž stejný.

Zásadní změny se tedy odehrávají v horní polovině karoserie. Čelní sklo konceptu je skloněno pod ostřejším úhlem. Lehká hliníková střecha má klasické splývavé linie, které narušuje rozměrný spoiler nad zadním oknem. I u konceptu dvoumístného kupé se návrhářům podařilo zachovat tradiční designérský prvek všech současných MINI v podobě černých sloupků, který vytváří dojem, že se střecha vznáší. Pro zlepšení výhledů z vozu šikmo vzad a prosvětlení interiéru je B-sloupek prosklený.

Hlavní změnou v interiéru je absence zadních sedadel. O luxusní dojem se postarají materiály použité na palubní desku, výplně dveří a sedadla. Odstranění zadních sedadel se zasloužilo o zvětšení základního objemu zavazadlového prostoru ze 160 litrů na 250 litrů.

MINI Coupé Concept se sériovým MINI John Cooper Works nesdílí pouze design spodní poloviny karoserie ale i jeho techniku. Pod krátkou kapotou se tedy ukrývá přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru. Motor je naladěn na výkon 155 kW (211 k) při 6000 min-1. Točivý moment vrcholí na hodnotě 260 Nm a je k dispozici v širokém spektru otáček, začínajícím na 1850 a končícím při 5700 min-1. Díky funkci Overboost jej navíc lze krátkodobě zvednout o 20 Nm. Beze změn zůstala i ostatní technika v podobě šestistupňové manuální převodovky a pohonu předních kol.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Avatar - salamoon
28. 8. 2009 00:40
hrozne
vyzera to ako amaterska grazova prestavba..... a ta kabina sa k zvysku auta vobec nehodi..... :no:
27. 8. 2009 22:18
nic moc
Mě to přijde jako normální mini který má přední sklo víc poklopený menší druhý boční okno a zadní taktéž víc skloněný. Na koncept kupé dost slabota. :no:
Avatar - marek.g
27. 8. 2009 09:33
marek.g
likes this :yes: