Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Mini JCW Cabrio – Ryzí stylovka. Jezdí ale parádně

David Bureš
Diskuze (3)

Ostrého knedlíka nadále pořídíte i s otevřenou karoserií. Mini JCW Cabrio jezdí fantasticky, pro každého ale není.

Design, interiér


Otevřeným automobilům a silným motorům dnešní doba zrovna nepřeje. O kabriolety ztrácejí zájem zákazníci, silné motory zase omezují stále přísnější emisní normy. Britské Mini však nadále nabízí i auto kombinující obě tyto vlastnosti – hot kabriolet Mini John Cooper Works Cabrio s dvoulitrem o výkonu 170 kW.

Styl nade vše

Mini vždycky bylo stylovkou, což tato varianta do puntíku splňuje. Milujete-li retro styl, není JCW Cabrio co vytknout, zvlášť konkrétně testovanému exempláři se sportovními nárazníky, které dodávají tomuto knedlíku rozzlobený výraz. Britská závodní zelená sekne snad každému autu, natožpak modelu britské značky, zvlášť v kombinaci s těmi stylovými rychlými pruhy na kapotě, kombinujícími černou a červenou. Když pak natáhnete plátěnou střechu, objevíte motiv britské vlajky, stejný detail se mimochodem hravě objevuje i v grafice koncových světel.

Už jen tyto prvky ale dokazují, že za styl se musí platit. Metalíza stojí 14.690 korun, rychlé pruhy 4.004 korun a ta originální plátěná střecha 21.372 korun. Ne že by to byly vyloženě přemrštěné příplatky, jenže mluvíme o automobilu, jehož základní cenovka přesahuje milion korun, a tak tyto detaily jeho cenu dále povážlivě zvyšují. Mini JCW Cabrio s testovaným automatem vyjde na 1.020.504 korun, vyšperkovaný kousek na fotkách však přesahuje hranici 1,2 milionu korun.

Mini JCW Cabrio Mini JCW Cabrio

Pořád přitom mluvíme o malém automobilu, což si plně uvědomíte uvnitř. Co si budeme povídat, v Mini zkrátka není moc místa, byť vzdušnosti pomáhá čelní sklo originálně posunuté vpřed. Díky nízkému posazu se za volantem sedí sportovně příjemně, dozadu se ale vejdou jen trpaslíci. Zadní sedačky tak berte jako ryzí nouzovku, kam se spíše než cestující usadí zavazadla.

Co se týče použitých materiálů, udělalo Mini v aktuální generaci velký krok dopředu, stále ale uvnitř najdete některé lacinější detaily. Spíše mám ale výhrady k omezenému výhledu, a to obzvlášť při natažené střeše. Kvůli tlustým zadním „sloupkům“ toho dozadu moc neuvidíte. Při jízdě s otevřeným nebem nad hlavou to přitom není o tolik lepší, když výhled vzad omezuje plátno položené na zadním čele karoserie.

Je libo kabrio, nebo targu?

Plátěná střecha se mimochodem za záda posádky stáhne za pouhých 18 sekund, což souvisí s tím, že se neukrývá pod žádný kryt. I tak se však zavazadelník po stažení střechy zmenší, a to na pouhých 160 litrů. S nataženou střechou těch 215 litrů ale není o tolik lepších, navíc jsou přístupné maličkým víkem. Alespoň že zadní sedačky jsou sklopné v poměru 50:50...

Pokud vám ale bude stačit styl „targa“ se zachováním rámu, můžete si pak odsunout jen horní část střechy nad sebou. Já osobně preferoval jízdu se zcela staženou střechou, byť musím uznat, že si takový styl v Mini budete užívat spíše při korzování, než nějakém rychlém dovádění. Už v 80 km/h dovnitř fouká, a to jsem samozřejmě využíval větrolamu. Když ale uvnitř máte hravý ukazatel jízdy bez střechy, jinak to ani nejde...

Takový detail přitom není jediný originál Mini, pořád se mi líbí i ten diodový kruh obkružující obrazovku multimediálního systému (standardně  s úhlopříčkou 6,5", za příplatek 8,8"). Odkazuje nejen na tvar palubní desky originálního Mini, ale zároveň vtipně ukazuje nastavování hlasitosti rádia nebo teplotu klimatizace. Zmínit musím i přístrojový štít, který se hýbe společně s volantem pro optimální pozici. A hlavně zůstává pěkně analogový!

Motor, jízdní vlastnosti


Dvoulitr s výtečným zvukem

Hravé detaily pak doplňuje i poctivá technika v útrobách. Mini JCW Cabrio totiž sází na poctivý motor. O pohon se totiž nadále stará turbodmychadlem přeplňovaný benzinový dvoulitr, který i po modernizaci nadále dává 170 kW výkonu. Navíc je jako jediný motor v nabídce dostupný i s osmistupňovým automatem s hydrodynamickým měničem – slabší jednotky jsou dnes za příplatek párovány se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Komu by nicméně stačil manuál, ušetří 53.404 korun, což cenovku JCW Cabrio sníží na 967.100 korun.

Přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec je v Mini opravdu charakterním motorem. Ve sportovním módu práská a prdí, jak jsme od hravého Mini odjakživa zvyklí, díky otevřené karoserii pak dobře uslyšíte i svist turbodmychadla. Nejde nicméně jen o záležitost sportovního režimu, solidní zvuk Mini nabídne také ve výchozím režimu Normal. Dvoulitr si navíc užijete ve vyšších otáčkách, což u turbomotorů není vždy samozřejmostí. Nejvíce se mu líbí kolem 4000 otáček, v nichž poskytne neuvěřitelný tah.

Naopak v nižších otáčkách je to slabší, než se turbo nafoukne, je do nějakých 1750 otáček motor mdlý. Navíc v tomto pásmu dost duní. Škoda tak, že ho automat v tomto pásmu pro snížení spotřeby často drží. To se pak miňas někdy jeví až pomalý, to když při nutnosti akcelerace musí automat podřadit o dva stupně, aby se řidič dočkal potřebného elánu. Jinak ale automatická převodovka pěkně hladce řadí.

Mini JCW Cabrio Mini JCW Cabrio

Řešením je navíc přepnutí do sportovního, nebo rovnou manuálního režimu. Mini nečekaně rychle reaguje na ruční pokyn, v omezovači si navíc nepřeřadí sám, a tak nechává vše na řidiči tak, jak to má být. Škoda jen malého otáčkoměru, který ztěžuje hlídání otáček, a na oko lacině působících řadicích páček pod volantem. Z designového hlediska mě pak příliš neoslovil ani volič na středovém tunelu. Už není mechanický, ale elektronický. Naopak se mi líbí tichý a rychle fungující stop-start systém.

Spotřeba pak odpovídá charakteru sportovního kabria. V průměru se dá vejít do 10 litrů, když ale na to šlápnete, počítejte spíše s 12, ale klidně i 16 litry na 100 kilometrů. Naopak při pohybu ve městě si Mini řekne o nějakých osm litrů na 100 km.

Jako motokára se vším všudy

V městských ulicích si sice Mini JCW Cabrio užijete díky kompaktním rozměrům (délka činí 3.874 mm), největší radost vám ale přece jen udělá na okresních silnicích. Zde se opět potvrdí, že vozy Mini skutečně jezdí jak motokáry. Srdnatě drží stopu, karoserie se nenaklání a s ochotou mění směr. Motokárám nicméně odpovídá i tuhé řízení.

I přes nesporné kvality kabria bych JCW přece jen bral jakožto třídveřový hatchback. To si totiž pocit motokáry užijete ještě víc. JCW Cabrio je sice slušné, limity otevřené karoserie se ale při ostřejší jízdě přece jen projeví. Navíc musím zopakovat již zmíněný fakt, že ve vyšší rychlosti už dovnitř auta se staženou střechou poměrně fouká. A lepší to o moc není ani s uzavřenou střechou, plátno zkrátka tolik vnější ruch neodtlumí.

K jízdním vlastnostem bych měl snad jedinou výhradu. A to jsou brzdy. Účinné sice jsou, žádnou velkou výdrž ale nemají. Zato je fajn, že podvozek není přehnaně tvrdý a nepůsobí prkenně.

Mini JCW Cabrio Mini JCW Cabrio

Závěr


Závěr

Už jsem to psal před faceliftem a napíšu to znovu. Mini JCW Cabrio bych si nekoupil. Je příliš drahé, dozadu není moc vidět a obecně bych pro kabriolet raději volil nějakou slabší verzi – pro korzování s otevřenou střechou podle mě ostrého knedlíka v podobě verze JCW ani nepotřebujete. Zvlášť když už od nějakých 80 km/h dovnitř docela fouká vítr.

 Jenže pak se ocitnete na klikaté silničce s hladkým asfaltem, svítí příjemně slunko a všechno do sebe zapadne. Začnete si užívat vynikajících jízdních vlastností skutečně připomínajících motokáry nebo prďácký zvuk a všechna negativa hodíte za hlavu. A pochopíte, že i tahle verze má smysl, vždyť Mini se nikdy moc nekupují hlavou. Jestli nějaké auto umí rozesmát od ucha k uchu, je to zkrátka Mini. A já jen doufám, že o tento charakter nikdy nepřijde. Osobně bych ale verzi JCW raději bral s uzavřenou střechou a Cabrio zase se slabším motorem.

Nejlevnější verze modelu 621.300 Kč (One/75 kW)
Základ s testovaným motorem 1.020.504 Kč (John Cooper Works/170 kW A/T)
Testovaný vůz bez příplatků 1.020.504 Kč (John Cooper Works/170 kW A/T)
Testovaný vůz s výbavou  1.219.716 Kč (John Cooper Works/170 kW A/T)

Plusy

  • Výtečné jízdní vlastnosti
  • Hravé chování
  • Hladké řazení
  • Stylový vzhled

Minusy

  • Vysoká pořizovací cena
  • Horší výhled vzad
  • Průměrné odhlučnění
Zobrazit celý článek
David Bureš
Diskuze (3)

Doporučujeme

Mini JCW Cabrio
Cena základní sestavy 1 020 504 Kč
Výbava základní sestavy Čtyři airbagy, elektricky ovládaná černá plátěná střecha, 17" kola z lehkých slitin, zadní parkovací senzory, tempomat, diodové světlomety, dešťový a světelný senzor, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, sportovní sedadla vpředu, sportovní kožený volant, manuální klimatizace, větrná clona, elektricky ovládaná okna, rádio s šesti reproduktory, bluetooth, palubní počítač. Kč
Cena testované sestavy 1 219 716 Kč
Výbava testované sestavy Metalický lak British Racing Green IV (+14.690,-), pruhy na kapotě (+4.004,-), plátěná střecha s motivem Union Jack (+21.372,-), paket Wired - sklopná loketní opěrka vpředu, bluetooth, bezdrátové dobíjení telefonu, navigace s 8,8" dotykovým displejem (+55.536,-), paket Always open - komfortní přístupový systém, větrná clona, vyhřívání předních sedadel, indikátor doby jízdy se staženou střechou (+11.752,-), 17" kola z lehkých slitin černá (+8.008,-), kombinace čalounění kůže/dinamica (+37.102,-), obložení interiéru Fibre Alloy (+7.488,-), dvouzónová automatická klimatizace (+9.880,-), hudební systém Harman/Kardon s 12 reproduktory o výkonu 360 W (+21.372,-). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 170 / 0
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1450 - 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 240
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.7 / 5.4 / 6.2
Emise CO2: 142
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 160 / 0
Objem nádrže (l): 40
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1395 / 460
Rozměr pneu: 205/45 R17
Mini JCW Cabrio
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3874
b) šířka (mm): 1727
c) výška (mm): 1415
d) rozvor (mm): 2495
e) rozchod vpředu (mm): 1485
f) rozchod vzadu (mm): 1485
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 980 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 500 / 760
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 940
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1040
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 640
Avatar - Emel
29. 6. 2020 13:18
Metalíza
Metalíza za 15t... to je celkem vstřícná cena, ne? Na Fabii je za 13t, tak kolik by měla stát na Mini?
Avatar - xxc
28. 6. 2020 15:38
Re: Komu by stačil manuál?
Skor elektrika tam sedi, prejst sa ticho, zabavne a bezemisne po meste. Na dlhe rychle jazdy to kvoli hluku aj tak nebude.
Avatar - kari.laz
28. 6. 2020 13:26
Komu by stačil manuál?
Pane bože, vždyť do takového auta sedí manuál jak pr*del na hrnec. Jizdně hravé autíčko se silným motorem pro zábavu. Proč by to někdo normální, někdo kdo rád řídí, chtěl takto dehonestovat.