Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mini v Ženevě 2005

Ladislav Čermák
Úspěšný oxfordský výrobce se žádnou překvapivou novinkou nepochlubil, tak aspoň přivezl pod jednu střechu portfolio novějších zpráv z poslední doby, z nichž některé si v Ženevě odbyly evropskou výstavní premiéru.

John Cooper Works kit, Steptronic

Tuningový kit Johna Coopera se představil ve verzi pro modernizovaný Cooper S (125 kW), za pomoci drastických mechanických úprav dolující z šestnáctistovky tentokrát ambiciózních 154 kW při 6.950 ot. a 245 Nm při 4.500 ot. Výsledkem je nejvyšší rychlost 230 km/h a dělová akcelerace 0 – 100 km/h za 6,6 s, na které se podílí i změněné zpřevodování. Blízká budoucnost přinese i 18“ kola, dále upravený podvozek, přední rozpěrku a upravený interiér se speciálními sportovními sedadly.

Druhou, donedávna těžko představitelnou novinkou, cílenou především na zámořské trhy, je montáž moderní šestistupňové převodovky Steptronic, upravené pro zástavbu do malého autíčka s předním pohonem a určené pro špičkové provedení Cooper S. Dynamické vlastnosti utrpěly pouze nepatrně, zrychlení na 100 km/h se zhoršilo o 0,5 s a nejvyšší rychlost poklesla na 220/215 (Cabrio) km/h. Samočinná skříň nabízí kromě standardního režimu i sportovní mód a je od konce února v Evropě již v prodeji. V ČR stojí 47.600,-.

Stranou od samotných minivozů se představila i kolekce originálního MINI příslušenství k dodatečné zástavbě. Kromě již dříve představených zpětně zamontovatelných xenonových světlometů Hella byl k vidění i špičkový audio systém či systém parkovacích kamer.


Ladislav Čermák