Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mini v Ženevě 2006

Ladislav Čermák
Britsko-bavorská stylová odnož koncernu BMW se pochlubila již čtvrtým zaměstnáním pro svoje kombi, na kterém dál intenzivně probíhají dokončovací práce.

Britsko-bavorská stylová odnož koncernu BMW se pochlubila již čtvrtým zaměstnáním pro svoje kombi, na kterém dál intenzivně probíhají dokončovací práce, ze kterých – jak nikdo již nepochybuje – vzejde brzy definitivní podoba nové generace vysoce úspěšných stylových mrňousů. Životodárný kit pro Cooper S je nyní možné koupit již zamontovaný do nového auta a dokonce s ještě mírně zvýšeným výkonem, ač polepeného nápadnými sportovními doplňky, které se nemusí nutně líbit každému. Nechybějí ani úpravy podvozku a aerodynamiky a celkové odlehčení. Prostě tuning jak má být.

Concept Geneva

již čtvrtý díl originální kampaně se odehrál tentokrát nad Ženevským jezerem. Studie budoucího kombi MINI s dlouhými bočními dveřmi zavěšenými na paralelogramovém závěsu, která se původně jmenovala Traveller, si již zahrála na pojízdný piknikový stůl a skibus, nejnověji hraje roli servisního auta, čímž jen tak mimochodem připomíná úspěchy původních minísků na světových rallye před čtyřiceti lety. Po bílé, zelené a modré, přišla tentokrát ke slovu červená barva doplňků.

V nejnovější studii je místo pro nářadí, náhradní díly i rezervní kolo, které muselo být umístěno na střechu. Netradiční schránky na bocích vozu jsou zaplněny praktickým potřebami pro opravy nebo pomoc na trati. Technika zůstává shodná, včetně otočně umístěných předních sedadel s integrovanými bezpečnostními pásy. Soutěžní zaměření připomíná také pět párů světlometů umístěných na přídi, nárazníku a střeše vozu.

Cooper S John Cooper Works GP Kit

Od července 2006 nabídne se dostane do prodeje 2000 vozů Mini Cooper s GP Kitem. Jedná se o odlehčenou a výkonnější verzi sériového Cooperu. Všechny vozy budou naprosto stejné včetně barevné kombinace. Základ vytvoří šedomodrá metalíza, střecha bude stejně jako vstupy vzduchu na kapotě a v nárazníku stříbrná, kryty zrcátek pak v rudé chilli barvě. Dojem doplní temně černá zadní okna.

Technicky vůz vychází z kitu John Cooper Works, ale díky drobným úpravám na chladiči stlačeného vzduchu a elektronice bude výkon motoru o 8 koní vyšší - 160 kW (218 k) a točivý moment 245 Nm. Nebude chybět samosvorný diferenciál a stabilizační systém DSC. Speciálně navržená 18“ kola jsou konstruována pro co nejnižší hmotnost a za těmi přednímu budou výkonné brzdy s rudě lakovanými třmeny. Technici JCW se zaměřili na redukci hmotnosti a tak odstranili zadní sedadla a část protihlukové izolace. Podélná ramena zadní nápravy byla nahrazena hliníkovými a po montáži aerodynamické sady, sportovních sedadel Recaro, klimatizace, audio aparatury a multifunkčního volantu, je výsledkem snížení hmotnosti o 40 kg.

Aerodynamický kit obsahuje přední a zadní spoiler pod nárazník, velké křídlo nad zadním oknem, důkladné zakrytí spodku vozu a nástavce prahů. Výsledkem je snížení odporu vzduchu a zvýšení přítlačné síly na obou nápravách.


Ladislav Čermák