Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MINI v Ženevě 2009

Vitek
Diskuze (0)
U Mini se rozšiřovala nabídka na obou koncích. Rodina extrémních modelů z dílen Johna Coopera má nyní i otevřeného člena, modely One jsou na druhou stranu již k dispozici pro hatchback i Clubmana.

John Cooper Works Convertible

Pod názvem Mini John Cooper Works Cabrio se skrývají stejné úpravy vrcholného Cooperu S jako v případě hatchbacku. Motor 1,6 l s turbodmychadlem twin-scroll má nejvyšší plnicí tlak zvýšený z 0,9 na 1,3 bar. Výkon tím vzrostl z 128 kW u Cooperu S na 155 kW při 6000 min-1. Tato hodnota znamená měrný výkon téměř 100 kW na litr objemu. Točivý moment vrcholí 260 Nm v širokém rozsahu 1850 až 5600 min-1, aktivací overboost se v rozpětí 2000 až 5300 min-1 maximum zvýší na 280 Nm.

Zrychlení z klidu na 100 km/h trvá 6,9 s (hatchback John Cooper Works akceleruje za 6,5 s), maximální rychlost je 235 km/h. O přenos momentu na přední kola se stará šestistupňová manuální převodovka. Kontakt s vozovkou obstarávají pneumatiky rozměru 205/45 W 17 obuté na speciálních ráfcích JCW Cross Spoke Design, které váží každý méně než 10 kg.

Stabilizační systém DSC má sportovnější funkci DTC a je ho možné ho zcela vypnout. Ostré jízdě také napomáhá elektronická uzávěra diferenciálu, elektrohydraulický posilovač řízení s menším účinkem ve sportovním režimu a zostřená odezva na práci s plynovým pedálem. Mini John Cooper Works má navíc také brzdy Brembo.

Zvenku není John Cooper Works Cabrio lehké rozeznat - ve výchozím provedení se od Cooperu S liší jen 17palcovými koly a označením. Vzhled je možné ale vylepšit doplňky navrženými přímo pro řadu John Cooper Works. V interiéru se standardně nachází dekor v barvě Piano Black a sportovní volant potaženy Alcantarou.

One, One Clubman

Mini One s novým základním čtyřválcem 1,4 l představuje motorizaci zaměřenou na minimalizaci kombinované spotřeby. Motoráři BMW přistoupili ke speciálnímu naladění jednotky, kterou znají také řidiči malých Peugeotů. Nejvyšší výkon 55 kW je k dispozici už ve 4000 min-1 a točivý moment 120 Nm pak ve 2500 min-1, což by mělo spolu s dalšími technickými opatřeními udržovat i v praxi spotřebu na nízkých hodnotách. Kombinovaná spotřeba 5,3 l/100 km je na tuto kubaturu velmi nízká, konkurenční neprémiové modely kategorie malých vozů dosahují podobných výsledků s jednotkami o objemu menším než 1,2 l.

Motor Mini One má plně variabilní ventilový rozvod, elektronicky řízené vodní čerpadlo, které pracuje v závislosti na aktuální potřebě systému chlazení, a s podobnou filozofií pracující olejové čerpadlo. Standardně je tento motor vybaven rekuperací energie při brzdění (pomocí speciální konstrukce alternátoru), samočinným vypínáním a startováním motoru při stání vozidla a indikací doporučeného okamžiku přeřazení. Dodáván je se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou.

Malé lifestylové kombi Mini Clubman One dostane výkonnější verzi stejného motoru se 70 kW. Vedle standardní ručně řazené převodovky lze pro Clubman objednávat také šestistupňovou automatickou převodovku.

Ceny nových základních motorizací klesly proti současným základům asi o 1000 euro.

BM


Vitek
Diskuze (0)