Mitsubishi Colt ClearTec: Spotřeba pod 5 l/100 km i bez turbodieselu
Po nedávném představení inovovaného Coltu někoho mohlo překvapit, že z nabídky motorizací vypadl vznětový motor. Toto rozhodnutí je podle samotné automobilky výsledkem kombinace tří faktorů. Modernizace předchozího turbodieselu na novou emisní normu Euro 5 byla technicky nerealizovatelná, Coltů se vznětovým motorem se od roku 2004 prodávalo poměrně málo (jen 13 % z celkového počtu) a ekonomická výhodnost investice do turbodieselu byla pro většinu zákazníků diskutabilní.
Místo turbodieselu vyvinulo Mitsubishi pro benzinové Colty sadu řešení souhrně označované jako „ClearTec“ jako náhradu za naftový motor. Modely ClearTec budou k dispozici s tříválcem 1,1 l nebo čtyřválcem 1,3 l, vždy pouze s 5stupňovou manuální převodovkou.
Principy a dílčí řešení, na které ClearTec sází, jsou všeobecně známé. Vozy jsou vybaveny systémem automatického vypínání a startování motoru (Auto Stop & Go), pneumatikami s nízkým valivým odporem, sníženou světlou výškou, delším stálým převodem nebo vysoce efektivním alternátorem (intenzivní dobíjení během brzdění, snížené dobíjení při jízdě). Motory využívají speciální oleje, mají zvýšen kompresní poměr, upraveno časování ventilů, nové písty i zapalovací svíčky.
Pohotovostní hmotnost díky novým opatřením vzrostla asi o 5 kg, ale hodnoty kombinované spotřeby patří ke špičce mezi vozy se zážehovými motory. V případě motoru 1,1 l došlo ke snížení z 5,5 l/100 km na 4,9 l/100 km, u čtyřválce byla spotřeba 5,8 l/100 km snížena na 5,0 l/100 km. Další technická data budou k dispozici při premiéře nového vozu v Ženevě.
Colt ClearTec se vyrábí v závodě NedCar firmy Mitsubishi Motors v nizozemském Bornu, spolu s jinými variantami modelu Colt pro Evropu.