Mitsubishi: Divize Ralliart končí svou činnost
Po loňském neúspěchu na Dakaru přišla pro fanoušky tří diamantů první rána: rozpadl se tovární tým pro raidy (dálkové soutěže) a speciály Racing Lancer MRX 09 byly prodány do soukromých rukou.
Nyní přichází další: divize Ralliart, která se v posledních letech věnovala výrobě dílů pro Lancery Evo skupiny N a úpravám modelových řad Colt a Lancer pro běžné smrtelníky, končí.
V historii, která se začala psát v dubnu 1984, nelze pochopitelně pominout ani čtyři tituly mistra světa v rally Fina Tommiho Mäkinena z let 1996-1999.
Hlavním důvodem uzavření této divize je podle jejího šéfa Masaa Taguchiho je její tíživá ekonomická situace v posledním roce, nejde ovšem o žádnou finanční krizi, ale o prostý nedostatek zakázek. Bude ukončena podpora jezdců, kteří s Lancery Evo momentálně jezdí, rovněž cena pro nejúspěšnějšího z nich (Mitsubishi Ralliart Driver Of The Year) již nebude udělována.
Plánování, rozvoj a reklamu, stejně jako stavbu kitů pro soutěžní vozy převezme mateřská automobilka. Výrobce i nadále vlastní práva na značku Ralliart, takže ta rozhodně hned tak ze světa nezmizí, vždyť si za více než čtvrt století vytvořila výbornou image.