Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi i-MiEV: Nové verze s nižší cenou a delším dojezdem

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Mitsubishi přichystalo nové verze svého elektromobilu i-MiEV. Zatím budou ovšem v prodeji jen v Japonsku.

Základní model má nyní v názvu písmeno M, vyšší výbava pak G.

Motor zůstává v obou případech stejný Y4F1, ale liší se výkonem.

Slabší varianta poskytuje 30 kW (41 k) ve 2000 min-1, silnější pak 47 kW (64 k) ve 3000 min-1. Točivý moment o hodnotě 180 Nm je k dispozici již od nulových otáček. Jmenovitá kapacita baterií činí v případě M 10,5 kWh, u G pak 16 kWh.

Těmito úpravami se změnily i maximální dojezdy na jedno nabití. První verze má akční rádius jen 120 km, druhá 180 km, což je oproti původní jediné variantě i-MiEV o 20 % více.

Dojezd byl zvýšen díky propojení brzdového pedálu se systémem rekuperace.

Géčko má rovněž lepší výbavu. V hlavních i koncových světlech se objevují diody, auto jezdí na patnáctipalcových kolech z lehké slitiny, řadicí páka i volant jsou potaženy kůží. Standardem je také navigační systém se sedmipalcovou obrazovkou. Řidič a spolujezdec si mohou užívat komfortu vyhřívaných sedadel. To vše za nižší cenu, než stálo i-MiEV dříve. Kontrola stability ASC je nyní součástí základních specifikací obou variant.

Tzv. MiEV Remote System najdeme mezi příplatky. Co umí? Majitel si jeho pomocí může naprogramovat čas začátku i konce nabíjení lithium-iontových akumulátorů a také předem zapnout klimatizaci před vstupem do auta. Při použití sítě o 200 V se baterie u varianty M doplní do plného stavu za 4,5 h, u G pak za 7 hodin. Rychlé nabíjení na 80 % kapacity prvá jen čtvrt, respektive půl hodiny.

Model M bude mít v zemi vycházejícího slunce premiéru 25. července 2011, G přijde na trh v srpnu letošního roku a budou k dispozici celkem v sedmi barvách.

Základní varianta stojí bez státní dotace 2,6 milionu jenů (540 tisíc korun), s ní cena spadne na pouhého 1,88 milionu (390 tisíc). Verze s vyšší výbavou přijde na 3,8 mil jenů (789.000 Kč). Původně Mitsubishi nalepilo na i-MiEV dosti optimistickou cenovku 4,6 mil. JPY, tedy asi 955 tisíc korun.

Za dva roky bylo prodáno 14 tisíc kusů elektromobilů Mitsubishi i-MiEV, Citroën C-Zero a Peugeot iOn.

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
8. 7. 2011 18:21
mhq
tieto micinky maju špicový dojazd = www.mitsileaks.com
8. 7. 2011 16:58
Re: Brzdový pedál a rekuperace
Rekuperaci mela predchozi verze take. Ted jsem se dival na predchozi model a je tam velmi podrobne popsano, ze rekuperace je integrovana s "plynovym" pedalem, spis akceleratorem. Zaroven jde zaradit paka volice do polohy "B" break a tak ji zapnout natvrdo pri sjezdu s tahleho kopce. Takze se obavam, ze zminena veticka z clanku, ktera tvrdi, ze zvyseni dojezdu se dosahlo integraci rekuperace do brzdoveho pedalu, je prinejmensim nepresna. Zvyseni dojezdu se dosahlo a pritom nebyla zvetsena kapacita baterii, takze nejake kouzlo s efektivitou tam bude.