Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Outlander 2.0 Sport 4WD - Černý jezdec (09/2003)

3. 9. 2003 • 16:21
19
Zobrazit náhledy (19)
Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander
Kříženec sportovního kombi a SUV, jak jej označuje Mitsubishi, má velké sebevědomí a slušný základ k tomu, aby jej mohl potvrdit. Jak se vyrovná nejnovější model japonské značky s českou realitou?

Kříženec sportovního kombi a SUV, jak jej označuje Mitsubishi, má velké sebevědomí a slušný základ k tomu, aby jej mohl potvrdit. Jak se vyrovná nejnovější model japonské značky s českou realitou?

Kabát, šitý v kalifornském designérském centru automobilky, není k přehlédnutí. Vozu dominují výrazné obliny a nejvíce emocí vyvolává jakoby bojovně vysunutá přední maska. Dvoubarevné lakování spolu s masivními střešními podélníky pak vizuální dojem síly dokonávají. Při pohledu z boku vynikne vysoká stavba a opticky slušná světlá výška.

Srdcem vozu jej zatím jediný stokilowattový čtyřválec, jehož základní vlastností je umírněnost a jaksi nenápadná jistota. Jinými slovy: na závodění zapomeňte, ve všech ostatních režimech se pohonná jednotka chová celkem tiše, při snaze o trochu toho řádění se místo ryčivého soundu ozve hukot... Není to vůbec špatný motor, navíc se s ním dá jezdit i za 8l/100 km a to i po dálnici do Brna. Přeplňovaná varianta, stejně jako silnější agregát s objemem 2,4 litru přijdou až za pár měsíců, turbodiesel je prý také ve hvězdách, jen prý už těch bližších.

Interiér... Vynechám-li ozdobnou lištu podél celé palubní desky a na loketních opěrkách ve dveřích, má řidič před sebou tři druhy, barvy a povrchy plastů. Což samozřejmě není špatně, oku je ale třeba dát trochu času. Zvykat si je třeba hlavně na velmi, velmi vysokou horní hranu palubní desky a nezvykle hladkou plochu pod ovladači topení. K divení je tu posádce předkládáno dost, budiž ale zdůrazněno, že nic z výše jmenovaného nemá negativní vliv na ergonomii či bezpečnost. Po nějakém čase jsme dokonce začali pociťovat výhodu takto uspořádaného interiéru - ani při drsném provozu v prašném prostředí nepůsobil špinavě.

Sedadla jsou sympaticky vysoko položená a i když by sedáku slušela větší délka a opěradlu boční vedení, je cestování v nich pohodlné a to jak v zatáčkovité trati tak na dlouhých cestách. Vzadu je místa téměř na rozdávání a dvojice cestujících nestrádá ani v oblasti kolenou, ani na výšku. Odkládacích prostor je dost, vnitroredakční soutěž o nejlepší odkládací místo pro mobilní telefon vyhrávají hluboké držáky nápojů v středové konzoli.

Hatchbackově skloněné páté dveře ukrývají asi největší slabinu vozu - vysoko položený a navíc nízký zavazadlový prostor. Sklopení dělených zadních sedadel sice lecčemu pomůže, na druhou stranu nejbližší konkurence Subaru Forester je na tom jen o trochu lépe.

Rozjezd je u Outlandera téměř pro hvězdy - hmota, důstojně se sunoucí vpřed jede z pohledu řidiče opticky pomaleji, deklarovaných 11,4 vteřin na dosažení stokilometrové rychlosti ale stačí. Podvozek je komfortně naladěn a vyloženě si říká o lehkou nohu a dýmku místo adrenalinu. Zkreslení rychlosti je skutečně velké - několikrát nám v zatáčce zapištěly pneumatiky, což jsme sice neopomněli pohanět ale při pohledu na rychloměr a v kombinaci s nijak výrazným náklonem jsme se autu zase rychle omluvili. Outlander brzdí dosti ostře a problém mu kupodivu nedělají ani příčné nerovnosti. Ve městě je potřeba si zvykat na dloooouhou příď a neviditelnou záď, solidní rejd ale dokáže mnohé zachránit.

A v terénu, tedy pardon, mimo silnice? I v místech, kde jsme se vzhledem k relativně malé skutečné světlé výšce 195 mm o podvozek báli, jsme projeli. Hlubokou orbu pneumatikami jsme si zkusili v popovodňových nánosech na ostrově v centru Prahy, a i odsud nás Outlander vytáhl. Co bychom ještě od SUV chtěli?

Kontroverzní design tedy ve výsledku ano, komfort ano, výbava a jízdní vlastnosti také ano. Zavazadlový prostor spíš ne, motor budiž (kvůli spotřebě), cenu považujeme za lehce nadsazenou, jako stvořenou pro možná amorální ale populární odpočet DPH. Tolik stručně o Outlanderu. BTW: Bag s holemi se do kufru vejde!

Témata
Cena základní sestavy 829 000 Kč
Výbava základní sestavy Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, ABS + EBD, automatická klimatizace, centrální zamykání, střešní reling, přední mlhovky, výškově stavitelný volant, 16" hliníkové ráfky, el. ovládaná okna vpředu i vzadu, ostřikovače světlometů, centrální zamykání s dálkový ovládáním, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, bederní opěrka, zadní sedadla dělená a sklopná 60:40, příprava na rádio, 6x repro, ozdobné prvky z černého dřeva na přístrojové desce a ovládací konzoli oken, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky Kč
Cena testované sestavy 847 000 Kč
Výbava testované sestavy metalický lak: (+18.000,-) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 176 / 4500 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.5 / 7.7 / 9.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 1840
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1535 / 535
Rozměr pneu: 215/60 R16
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4545
b) šířka (mm): 1750
c) výška (mm): 1670
d) rozvor (mm): 2625
e) rozchod vpředu (mm): 1495
f) rozchod vzadu (mm): 1505
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 960
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku