Mladí řidiči častěji bourají. Co se teď šíří po sociálních sítích?

Videa, která se šíří především na sociálních sítích, vznikala pod taktovkou režiséra Pavla Soukupa, autora oceňovaného seriálu #martyisdead a mají oslovit zejména mladé řidiče. Analýza České asociace pojišťoven totiž potvrdila, že řidiči s nižší praxí způsobují více nehod. Šetření také ukázalo, že sice způsobují nehody za menší částky, ale způsobují jich více. S osvětou má pomoci série videí se známým standup komikem Tigranem Hovakimyan. Nechybí vtipné situace, fóry ani hlášky typu „Tady je padesátka a ty jedeš snad mínus dvacet“.
Zatrub na ni
„Mladí řidiči jsou typicky velmi riziková skupina, kdy například u nejmladších řidičů v kategorii do 24 let je riziko, že způsobí nehodu, téměř 2,5 krát vyšší v porovnání s průměrnou nehodovostí v České republice. Proto je potřeba věnovat této skupině větší pozornost,“ vysvětluje Jan Matoušek, výkonný ředitel České asociace pojišťoven a dodává: „My bychom je chtěli oslovit prostřednictvím videí, které s velkou nadsázkou připomínají, co jsme se rozhodně v autoškole neučili,“ vysvětluje Jan Matoušek, výkonný ředitel České asociace pojišťoven.
Tvoje bába
Iniciativa vznikla jako součást kampaně proti agresivitě na silnicích. Tu včetně velmi emotivních televizních spotů představila vloni na podzim Česká asociace pojišťoven ve spolupráci s Besipem a Policií ČR jako reakci na to, jak se k sobě v dopravě chováme. Češi často jezdí rychle, nedodržují bezpečnou vzdálenost a občas ani nedávají přednost tam, kde by měli. Málokdo si ale uvědomuje, že nebezpečné jsou i reakce ostatních řidičů na tyto situace. Sedm z deseti řidičů se alespoň někdy nechá vyprovokovat k agresivní jízdě, ukázal průzkum České asociace pojišťoven.
Tvař se
Jste spíš Mirek Dušín, nebo váhavý střelec?
„Každý z nás to zná, každému z nás se to stává. Kdo kdy nebyl na pokraji toho, aby při řízení ztratil nervy, nebo naopak v situaci, že na něj někdo nevhodně troubil či gestikuloval? Naše společnost je pod tlakem a tato kampaň reaguje na to, co zažíváme v silničním provozu každý den – málo slušnosti, hodně agrese,“ dodává ke kampani Jan Matoušek. Součástí projektu je také on-line test způsobu řízení, připravený ve spolupráci s dopravními psychology. Ten už vyplnily desítky tisíc řidičů. Pokud vás zajímá, jestli jste spíš Mirek Dušín, nebo váhavý střelec, test si vyzkoušejte. Najdete ho na webových stránkách agresivitazabiji.cz.