Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Peugeot 3008 bude mít premiéru v Kantonu

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
Na autosalonu v čínském Kantonu se představí crossover Peugeot 3008, který prošel poměrně radikální změnou vzhledu.

Peugeot 3008, který byl představen v květnu 2009, je sice crossover, ale spíš než do kategorie SUV nahlíží mezi střední MPV. Praktické auto posbíralo za variabilitu několik cen, ale za poněkud kontroverzní tvary nikoliv. Originální design exteriéru se líbí málokomu. Byl tedy upraven tak, jak už nasvědčovaly špionážní fotografie z letošního letošního srpna, respektive ty, které byly zveřejněny nedávno.

Příď je jemnější, ztratila mohutnou mřížovanou tlamu, nová verze připomíná spíše menší crossover 4008. Chromovaná maska chladiče se dvěma vnitřními vodorovnými žebry je menší než původní a už nezasahuje až pod nárazník. Ten byl také kompletně upraven a mlhovky se přesunuly směrem dolů. Hlavní světlomety dostaly navíc diodové pásy. Změny vzadu jsou alespoň dle dosud vydaných oficiálních fotografií minimální.

Automobil má ovšem chromovanou lištu i na spodních hranách bočních oken. Dosud ji postrádal, ale v Číně se použití tohoto kovu opět vrátilo do módy. Lesknou se rovněž střešní nosiče, dolní pás na bocích a kola. Může to být jen imitace tvořená pouze lakem, to ale ze snímků poznat bohužel nelze. Crossover se prodloužil o 63 mm: z 4635 mm na 4428 mm, je také o 3 milimetry širší ( nyní měří 1840 mm). Nárůstu délky bylo ale dosaženo výhradně výše popsanými úpravami karoserie.

V Říši středu se Peugeot 3008 vyrábí ve společném podniku firmy Dongfeng a koncernu PSA. Modernizovaný model dostane motor 1,6 THP s výkonem nejvýše 122 kW (165 k), uvažuje se i o tom, že se v nabídce objeví starší zážehový dvoulitr, který bude levnější.

Pochopitelně se nabízí otázka, zda evropská verze bude vypadat podobně. S největší pravděpodobností ano, ale na její premiéru si počkáme. Z velkých výstav starého kontinentu zbývá v kalendáři pouze Motor Show v italské Boloni (4. - 9. prosince). Představení francouzského vozu na půdě, kde se tímto jazykem nemluví, je velmi nepravděpodobné.

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
22. 11. 2012 10:37
Re: Normální MPV
nesouhlas

co dejiny lidstva sahaji se ukazuje pravy opak.
vzdycky se mezi x-tisici vyrobci najde par jednotlivcu, kteri umi ten nejhezci a nejfunkcnejsi vyrobek, at uz jde o ohniste, sekeromlat z pazourku, flasku na nealko nebo chytry telefon.

U aut to je to stejne. To ze je neco funkcni jeste nemusi znamenat, ze to musi byt hnusne, jakoze tenhle Peugeot opravdu hnusny je.

Avatar - Bud
21. 11. 2012 21:44
Normální MPV
Chlapi, každé auto nějak vypadá, hlavně i podle toho, čemu slouží. MPV jsou prostě podobné krabicím, mají za úkol převážet převážně rodiny a zavazala. K tomu byly určeny a podle toho tak i vypadají. Někomu se líbí dnes moderní kinetické tvary, někomu nafouklé bubliny, někomu krabice :-) . Hlavně aby auto jezdilo a nestálo v servisu a aby byl majitel spokojený. O to přece jde,ne? A s odstupem času, až většina aut daného modelu zmizí z povrchu zemského, budeme možná rádi, když na cestě uzříme právě takovou třitisíceosmičku ;-) .
Avatar - Snaphands
21. 11. 2012 20:46
NEFOREMNÁ KRABICA
Tejto neforemnej krabici by nepomohol ani facelift od Giorgio Armaniho...
21. 11. 2012 19:49
Re: Koleos
No mám zákazníka, co jezdí před FL verzi s 2.0l benzinem a je velmi spokojený. FL autu hodně pomohl, např v černé barvě, ale neni to nic pro mě ;-)
21. 11. 2012 19:13
Re: Koleos
Možno divný, ale dobrý. Spýtaj sa jazvu.