Morgan v Ženevě 2010
Morgan Aero SuperSports
Morgan představuje tu největší klasiku sportovních aut, a to nejen v britském měřítku, ale celosvětově. Nebo znáte jiné sportovní auto, u něhož se na nosných konstrukcích stále používá dřevo? Ale o takových autech třeba někdy jindy.
Morgan Aero SuperSports je naopak tím nejlepším a nejmodernějším, co britská firma vyrábí. Napovídá tomu i design, který je sice velmi klasický, i přesto ale sází na velmi moderní řešení linií a přechodů jednotlivých ploch. Byl představen sice už téměř před rokem na Concorso d'Eleganza Villa d´Este, teprve nyní ale začíná výroba jeho stokusové série.
Místo dřeva využívá Aero SS ve velké míře hliník (váží pouze 1175 kg, jde ale o suchou hmotnost) a pod dlouhou kapotou je podélně umístěn osmiválec BMW o objemu 4,8 l, jenž lze zkombinovat s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. Motor se pyšní výkonem 270 kW a točivým momentem 490 Nm, jenž posílá na zadní 19“ kola.
To dává hodnotu 315 koní na tunu, takže není divu, že roadster umí zrychlení na stovku za 4,5 s (s AT za 4,2 s a zvládne maximální rychlost 273 km/h. Brzdy vyrábí pro Morgana AP Racing, konkrétně jde o 350mm kotouče na přední a o 332mm kotouče na zadní nápravě.
Základní cena bez daně činí 108 000 liber, zákazníci z kontinentu budou ale za svůj zájem „odměněni“ příplatkem 32 000 liber za levostranné řízení.