Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Moto Guzzi 1200 Sport: spoře oděná slečna (představení)

Roman Daněk
Diskuze (5)
Italská společnost Moto Guzzi v předstihu prezetovala model 1200 Sport a dělá dobře. Tahle "nahá" divoká slečna nás všechny láká na motosalon EICMA, kde bude premiéra pro širokou veřejnost v polovině listopadu v Miláně.

Na 64. ročníku Mezinárodní motocyklové výstavy EICMA v italském Miláně se bude mimo novinek Ducati prezentovat další domácí výrobce, společnost Moto Guzzi. A kluci na jihu se s tím nemazlí, vybalili na nás model 1200 Sport, spoře oděnou krásku.

Motocykly firmy Moto Guzzi pozná většinou i naprostý laik podle netradičního uložení motoru. Dvouválce jsou oproti jiným strojům vytočeny o 90 stupňů a díky nestandardní koncepci mohou oslovit řadu zákazníků, kteří se chtějí odlišovat.

Naháč 1200 Sport bude k dostání ve dvou barevných kombinacích: Guzzi Black (černá) nebo Corsa Red (červená). Pod malým štítkem je klasický kulatý světlomet. Je trochu s podivem, že sportovně laděná motorka nedostala obrácenou vidlici, nicméně přední ozubené kotouče o průměru 320 mm a čtyřpístkové třmeny Brembo zachraňují celou situaci. Na zádi je jeden kotouč o průměru 282 mm s dvoupístkovým brzdičem. Zákazníci si také budou moci připlatit za verzi s ABS.

Pohled z profilu přitáhne žebrování a zmiňovaná netradiční koncepce motoru. Kolena výfukového systému jsou svedena pod motocykl a končí na levé straně vedle sedla. Sportovně střižené sedlo se dá během chvilky rozšířit pro dva pasažéry, stačí jen odmontovat plastový kryt (krovku). Kdo má více cestovatelské ambice, nemusí plakat: Moto Guzzi mu za příplatek přepracují koncovky výfuku a namontují dvojici bočních kufrů o objemu 29 l. Trojici budíků na přístrojové desce dominuje prostřední tachometr. Po stranách je otáčkoměr, ukazatel paliva, všechny možné kontrolky a ve spodní části je i digitální displej.

Celý motocykl pohání vzduchem chlazený dvouválec o objemu 1 151 cm3. Agregát s dvouventilovou technikou na válec, rozvodem OHC a přímým vstřikováním paliva disponuje výkonem 70 kW (95 pk) v 7 800 ot/min. Maximální točivý moment 100 Nm nastupuje v 6 000 ot/min. Síla pohonné jednotky se na zadní kolo přenese pomocí šestistupňové převodovky a kardanu. Výfukový systém splňuje emisní normy Euro 3.

Že to cestování není úplně tak nereálná představa, dokazuje i nádrž na 23 litrů naturalu. Moto Guzzi dále předesílá, že kromě bočních kufrů bude k modelu 1200 Sport v nabídce dlouhá paleta příplatkových doplňků, jako např. vrchní kufr o objemu 28 nebo 49 litrů, nižší sedlo nebo tankvak.

A poslední perličkou u této "nahé krásky" 1200 Sport bude možnost dokoupit si sportovní kit, který bude obsahovat novou mapu vstřikování paliva, zvýšenou kompresi, modifikací motoru a upravený výfuk. Výkon by měl přesáhnout 74 kW (100 k). Moto Guzzi 1200 Sport se bude prodávat za 12 190 eur (v ČR 339 tis. Kč) v základní verzi a za 12 890 eur s ABS.

Technické údajeMoto Guzzi 1200 Sport
Modelový rok2007
Celkové rozměry2 195 x 840 x 1 160 mm
Rozvor / výška sedla1 485 mm / 800 mm
Motor, objem4dobý, 2válec do L, 1 151 cm3
Vrtání x zdvih95,0 x 81,2 mm
Kompresní poměr9,8:1
Počet ventilů / chlazení4 / vzduch
Výkon70 kW (95 k) / 7 800 ot.
Točivý moment100 Nm / 6 000 ot.
Převod / převodovkakardan / 6stupňová
Kola (vpředu/vzadu)120/70 ZR17, 180/55 ZR17
Brzdy vpředu2x kotouč 320 mm, 4pístek
Brzdy vzadu1x kotouč 282 mm, 2pístek
Přední vidliceteleskopická vidlice
Zadní odpruženíjednoram. kyvná vidlice, centrální tlumič
Nádrž (rezerva)23 (4,0) l
Suchá hmotnost229 kg
Poměr (koně na tunu)415
Cena339 000 Kč vč. DPH

Roman Daněk
Diskuze (5)